ثبت بیشترین افزایش کسری تجاری آمریکا از دسامبر ۲۰۱۸

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کسری تجاری آمریکا بیشترین افزایش را در ماه مارس طی بیش از یک سال گذشته داشته است. کاهش بی سابقه صادرات پایین آمدن هزینه واردات را جبران کرده که نشان می دهد ویروس کرونا چگونه جریان جهانی کالاها و خدمات را مختل کرده است.

 اقدامات سختگیرانه ای که برای مهار گسترش ویروس کرونا اتخاذ شده، بخش بزرگ خدمات را در آمریکا برای اولین بار طی 10 سال گذشته راکد کرده است.

این گزارش ها نشان‌دهنده سقوط اقتصاد آمریکا به یک رکود عمیق است، رکودی که بازگشت سریع از آن حتی با وجود بازگشایی بخش هایی از اقتصاد آمریکا غیر ممکن است.

  وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور 11.6 درصد افزایش یافته و به 44.4 میلیارد دلار رسیده است که بیشترین افزایش از دسامبر 2018 را نشان می دهد. اقتصاددانها پیش بینی کرده بودند کسری تجاری این کشور در ماه مارس 44 میلیارد دلار باشد.

 تعطیلی های جهانی به شدت زنجیره‌های عرضه را مختل کرده و تقاضا برای کالاها و خدمات را پایین آورده، در نتیجه تولید اقتصادی کاهش یافته است.

تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری 4.8 نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. اقتصاددان ها عقیده دارند اقتصاد آمریکا در نیمه دوم ماه مارس با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی وارد رکود شده است.

 با وجود بازگشایی بخش هایی از کشور، اقتصاددان‌ها انتظار ندارند اقتصاد آمریکا به سرعت به سطح قبل از همه گیری ویروس کرونا بازگردد و احتمالا چندین سال طول می کشد. بازگشایی اقتصاد خطر موج دوم ابتلا به ویروس کرونا و تعطیلی های بیشتر را هم به دنبال دارد.

 اطلاعات موسسه مدیریت عرضه نشان می‌دهد شاخص فعالیت غیر تولیدی آن در ماه گذشته تا 41.8 پایین آمده است. این رقم در ماه مارس 52.5 بود.

 کسری تجارت کالا با چین در ماه مارس 4.2 میلیارد دلار کاهش یافت و به 11.8 میلیارد دلار رسید که پایین ترین حد طی 16 سال گذشته است.

 صادرات آمریکا در ماه مارس 9.6 درصد کاهش یافت و به 187.7 میلیارد دلار رسید. صادرات کالا 6.7 درصد پایین آمد و 128.1میلیارد دلار ثبت شد. صادرات کالاهای سرمایه ای هم 2 میلیارد دلار کاهش داشت و به 42.6 میلیارد دلار رسید.

 واردات هم 6.2 درصد پایین آمده و 232.2 میلیارد دلار گزارش شده است که پایین ترین حد از نوامبر 2016 است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه