خطر جنگ جهانی سوم را به صدا درآمد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رییس شورای امنیت ملی روسیه نسبت به نزدیک شدن جهان به خطر وقوع جنگ جهانی سوم با توطئه‌چینی غربی‌ها هشدار داد.

 

وبگاه خبری «آر تی» روسیه شامگاه جمعه گزارش داد که «دیمیتری مدودف» رییس شورای امنیت ملی روسیه در اجلاس حقوقی بین‌المللی سن پترزبورگ طی سخنانی اعلام کرد که آنچه روشن است غرب جنگی فراگیر و ترکیبی ضد روسیه تدارک دیده است.

مدودف در بخش دیگری از نطق خود اعلام کرد: «آمریکا و اروپایی‌ها به عنوان سردمداران جنگ در اوکراین در حال پمپاژ حجم فراوانی از تسلیحات کشنده به رژیم کی‌یف‌اند و در حال متشنج کردن مرزهای روسیه با اعزام تروریست‌ها هستند.»

 

این مقام روس با اشاره به اینکه در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، هیچ طرفی پیروز میدان نخواهد بود، تصریح کرد: «دشمنان روسیه هم‌اکنون در حال تحرکاتی برای سوق دادن جهان به یک فاجعه جهانی یعنی جرقه وقوع جنگ جهانی سوم هستند.»

 
 

رییس شورای امنیت ملی در نشست اجلاس حقوقی بین‌المللی سن پترزبورگ تاکید کرد که مأموریت روسیه برقراری نظم جهانی نوین با اصول برابری است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه