قیمت طلای جهانی افت کرد

 به گزارش رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه در شرایطی ثابت مانده که تاجران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود. این ارقام می‌تواند بر سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور تأثیر بگذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۲۰۳۱ دلار و ۵ سنت رسید.

 اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت گرینویچ منتشر می‌شود. اقتصاددان‌ها انتظار دارند قیمت مصرف‌کننده در آوریل ۵.۵ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته باشد.

 کنترل نسبی تورم در آمریکا باعث توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد که ارزش دلار را پایین آورده و از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

 بازارها در حال حاضر ۸۳ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه ژوئن در سطح فعلی حفظ کند.

 درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 دورنمای کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش می‌دهد. نگرانی درمورد ضعف اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا هم از این فلز گران‌بها در آینده نزدیک حمایت خواهد کرد.

 سرمایه‌گذاران همچنین از نزدیک تحولات مربوط به سقف بدهی آمریکا را زیر نظر دارند.

 قیمت نقره امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۸۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۶ درصد افزایش ۱۱۱۱ دلار و ۶۹ سنت معامله می‌شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه