افول قدرت دلار فرارسید؟

به گزارش اکونومی، مدالا خواستار ایجاد جهانی چند ارزی شد، اگر چه وی خاطرنشان کرد که دلار همچنان در سطح جهانی به دلیل بازار عظیم اوراق قرضه دولتی ایالات‌متحده دارای مزیت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدالا در حاشیه نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن اظهار کرد: ما خواهان جهانی چند ارزی هستیم، اما هنوز ارزهای دیگر حمایت لازم را برای حضور در بازارهای بین‌المللی ندارند.

رئیس بانک مرکزی پیش‌بینی کرد: «من فکر می‌کنم با گذشت زمان دلار کمتر و کمتر غالب خواهد شد».

روند دلارزدایی در سراسر جهان شتاب بیشتری گرفته است، زیرا کشورهای بیشتری به دنبال جایگزین‌هایی برای ارز ایالات‌متحده هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا اعلام کرد که دلار و سایر ارزهای غربی به ناچار موقعیت پیشرو خود در معاملات فرامرزی جهانی را از دست خواهند داد زیرا سیاست‌های فعلی کشورهای غربی برتری دلار و یورو در پرداخت‌های بین‌المللی را تضعیف می‌کنند.

بر اساس آخرین داده‌های صندوق بین‌المللی پول، سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی در سال گذشته به ۵۸.۳۶ درصد کاهش یافت در نتیجه کاهش دو دهه‌ای را افزایش داد. سهم دلار آمریکا ۰.۴۴ واحد درصد کاهش یافته است که بزرگترین افت بین هر ارز در ترکیب ذخایر رسمی فارکس طبق بررسی صندوق بین‌المللی پول بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه