تهدید کره شمالی به استفاده از سلاح هسته ای

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کره شمالی با تحریک آمیز خواندن رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، به سئول و واشنگتن  هشدار داد که با یک قدرت اتمی سروکار دارند.

در بیانیه کره شمالی که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرده است آمده است، «آمریکا و اقمار آن باید به خاطر داشته باشند که دولتی که آنها با آن طرف هستند یک قدرت اتمی با قابلیتهای واقعی هسته‌ای است و باید بدانند که مردم و ارتش ما فقط حرف خالی نمیزنند...»

کره شمالی همچنین گفته، خیلی واضح است که اگر نیروهای بازدارنده ما تاثیری نداشته باشند چگونه از سلاحهای هسته‌ای خود استفاده خواهیم کرد.

کره شمالی در ادامه، رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی با مشارکت ژاپن در ماه مارس را محکوم کرده است.

ژاپن و کره جنوبی اخیرا با مشارکت ناو هواپیما بر اتمی «یو اس اس نیمیتز» آمریکا رزمایشی را در دریای ژاپن برگزار کردند. طبق گفته خبرگزاری یونهاپ، این رزمایش قرار است هفته آینده نیز ادامه داشته باشد. 

افزایش تنشها در شبه جزیره کره درحالیست که یک اندیشکده آمریکایی روز شنبه گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای، سطح بالایی از فعالیت در سایت اصلی هسته‌ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

 تصاویر ماهواره‌ای ثبت‌شده از تأسیسات اتمی کره شمالی، نشان از افزایش فعالیت‌ها بعد از دستور رهبر این کشور برای افزایش تولید سوخت موشک حکایت دارد.

به نوشته رویترز، این گزارش توضیح می‌دهد: «به نظر می‌رسد این تحولات منعکس‌کننده دستورالعمل اخیر کیم جونگ اون برای افزایش تولید مواد شکافت‌پذیر این کشور برای گسترش زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خود است».

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه