مذاکرات ایران و بحرین برای از سرگیری روابط

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «اسپوتنیک» به نقل از این منابع که به نامشان اشاره نکرده، اعلام کرد: رایزنی‌هایی که تاکنون بین دو کشور درحال انجام بوده است، در سطح دو جانبه و بدون میانجی‌گری طرف‌های دیگر بوده و پیش‌بینی می‌شود در صورت توافق بر سر همه موضوعات مورد اختلاف، نتایج بزودی اعلام شود."ممدوح الصالح" نماینده مجلس بحرین در گفت وگو با اسپوتنیک پاسخی به پرسش این خبرگزاری در خصوص این که رایزنی‌های تهران و منامه به کجا رسیده و نیز ماهیت کمیته  چه بود، نداد اما گفت: می توانم بگویم که تلاش‌های خوبی برای بازگشت روابط وجود دارد، بزودی این مسأله نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ایران و بحرین این توان را دارند که مذاکرات را بصورت مستقیم و بدون نیاز به طرف سومی رهبری کنند.وی اضافه کرد: بحرین پس از بررسی تمام موضوعات با ایران، توجه ویژه‌ای به افتتاح سفارت خود در تهران و ازسرگیری پروازها میان دو کشور دارد.

این نماینده پارلمان بحرین اظهار کرد: اقدامات در آینده نزدیک موضوعات باقی مانده میان ایران و بحرین را بررسی می‌کنند.

وی افزود: بحرین همواره به دخالت نکردن در امور داخلی هیچ یک از کشورهای عربی تأکید دارد.

الصالح افزود: هیأت پارلمانی ایرانی روز دوشنبه به بحرین آمد و دو کشور برای گشایش بیشتر افق همکاری ابراز کرده اند.

اظهارات نماینده بحرینی درحالی بیان می شود که "ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره تاثیر توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان بر روابط تهران و منامه گفت: از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی نشان دهنده موثر بودن و موفق بودن راهکار دیپلماتیک برای رفع سوء تفاهم ها و گام گذاشتن در مسیر جدید برای توسعه مناسبات بر مبنای منافع و مصالح مشترک است.

وی با بیان این که توافق صورت گرفته با  بازخوردهای بسیار مثبتی همراه بود و  تعداد قابل توجهی از کشورها در حوزه های مختلف جغرافیایی از جمله کشورهای منطقه ای از این موضوع استقبال کردند ، تصریح کرد: روابط ایران  و بحرین نیز از این قاعده مستثنی  نیست. اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران تاکید بر همسایه محوری و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه و کشورهای حوزه آسیا است. خوشبختانه با فضای مثبتی که ما در منطقه شاهد هستیم این تحول مثبت می‌تواند در ارتباط با دیگر کشورهای منطقه از جمله بحرین هم اتفاق بیفتد باید به مسیر دیپلماسی اعتماد بیشتری بکنیم و در این مسیر گام برداریم.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه