قیمت طلا در آستانه بزرگترین کاهش ماهانه

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت طلا پس از اینکه روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در دو ماه گذشته رسید، امروز(سه‌شنبه) تا ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۸۱۸ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۸۱۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.داده‌ها نشان داد که قراردادهای خرید خانه‌ها در ایالات‌متحده در ژانویه بیشترین افزایش را در بیش از دو تا ۲.۵ سال گذشته داشته است. بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر از محدوده فعلی ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد به ۵.۴۰۵ درصد برسد.

شمش طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما هزینه  نگهداری آن زمانی بیشتر می‌شود که نرخ بهره برای کاهش تورم افزایش می‌یابد. این فلز گرانبها در ماه جاری حدود ۵.۸ درصد کاهش داشت که پس از رسیدن به بالاترین سطح ۱۰ ماهه در اوایل ماه جاری، یک بازگشت شدید را نشان داد.آمارهای اداره آمار و سرشماری هنگ‌کنگ در روز دوشنبه نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ژانویه حدود ۴۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در روز دوشنبه از بالاترین سطح هفت هفته گذشته خود کاسته شد و امروز(سه‌شنبه) برای رشد ماهانه آماده شد و دلار قوی‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ثابت در ۲۰.۶۲ دلار بود، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۳۶ دلار  و ۱۵ سنت رسید و پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۴۱۹ دلار و ۸۹ سنت رسید.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه