احضار کاردار موقت انگلیس به وزارت خارجه ایران

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس، در اعتراض به تداوم اتهام زنی‌های بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران توسط انگلیس، خانم «ایزابل مارش» کاردار موقت سفارت انگلیس روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط رئیس اداره سوم غرب اروپا احضار شد.رئیس اداره سوم غرب اروپا در این ملاقات طرح ادعاهای بی پایه و اساس را تداوم سیاست ایران هراسی خواند و خواستار توقف این رویکرد غیردوستانه دولت بریتانیا شد. 

وی همچنین ضمن سیاسی کارانه خواندن تحریم‌های جدید انگلیس عنوان کرد: کوی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته نشان داده که تسلیم جوسازی‌ها و فشار‌های خارجی نمی‌شود و بر همین اساس بزودی پاسخ متقابل نسبت به تحریم‌های رژیم بریتانیا را اعلام خواهد کرد. شوری که شدیدترین تبعیض‌ها و اجحاف‌ها را در حق مهاجران و مسلمانان روا داشته و پناهجویان را بر خلاف قوانین بین‌المللی بالاجبار به رواندا منتقل می‌کند، در جایگاهی نیست که درباره حقوق بشر سخن بگوید.خانم ایزابل مارش اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس خواهد کرد.

گفتنی است دیشب تحریم‌های جدید وزارت امور خارجه علیه هشت مقام انگلیسی اعلام شد.

از سوی دیگر، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که کاردار ایران در لندن را به وزارت خارجه انگلیس فراخوانده است. وی گفت که برای کاردار ایران شفاف کرده که ما تهدیدات علیه روزنامه‌نگاران در انگلیس را تحمل نکرده و تهدیدات ایران هرگز بدون پاسخ باقی نمی‌ماند».

به گزارش فارس از ابتدای اغتشاشات اخیر در ایران مقامات انگلیسی نه تنها به اظهارات مداخله جویانه درباره اوضاع داخلی ایران پرداختند بلکه صمن حمایت از اغتشاشگران اقدام به اعمال تحریم‌های متعددی علیه نهادها و اشخاص ایرانی نیز کردند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه