پیش بینی بورس ۶ آذر ۱۴۰۱ / خودرو شاخص کل را بکسل می کند؟

 

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ عرضه خودرو در بورس کالا و پایان قیمت گذاری دستوری، خبری بود که شاید سال‌ها منتظر آن بودیم. موضوعی که در صورت نهایی شدن آن، دیگر خودروسازان به زیان انباشته چند ده هزار میلیارد تومان شناخته نمی شوند. همین موضوع بود که در ابتدای معاملات روز شنبه، افزایش تقاضا در نمادهای خودرویی را به همراه داشت و شاخص کل در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی افزایش ۲هزار واحدی را ثبت کرد. اما کاهش قیمت نفت و شرایط بازارهای کالایی و البته تشدید دوباره تنش‌های سیاسی منجر شد، شاخص کل پس از ۳۰ دقیقه اول بازار، گارد نزولی به خود بگیرد. گارد که جرقه آن را پالایشی ها زدند.این جو منفی کم کم به کلیت بازار تسری کرد و قیمت آخرین معامله حتی خودرویی‌ها هم به پایان تر از قیمت پایانی رسید. شاخص هم وزن نیز هر چند از پیش از رسیدن به میانه بازار گارد نزولی گرفته بود اما شتاب کاهشی آن در نیم ساعت پایانی افزایش پیدا کرد.

ارزش معاملات خرد معاملات روز شنبه هم چنگی به دل نمی زند و دوباره به بنابراین به نظر نمی رسد که متغیرهای کلیدی بورس در معاملات روز شنبه چندان امیدوارکننده بوده باشد و حاکی از افزایش قدرت فروش به ویژه در تایم پایانی بازار است.

 
 

زیر سطح ۳هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۶ آذر

به طور کلی در شرایط کنونی بورس،‌ فعلا گروه خودرویی در مرکز توجه قرار دارد؛ جاییکه بسیاری از خودروهای در صف عرضه در بورس کالا قرار گرفته اند و این هفته یکی از پرترافیک ترین روزهای بورس کالا رقم خواهد خورد. با این وجود همانگونه که در بازار روز شنبه هم مشاهده شد، این جو مثبت آنقدر قدرتمند نیست که بتوان کلیت بورس را در مسیر صعود قرار دهد.

به نظر می رسد که بورس فردا با فشار فروش آغاز شود اما این احتمال وجود دارد که از میانه های بازار شاهد کاهش نسبی قدرت فروش باشیم. اما در شرایط کنونی بازگشت بازار به روند صعودی از احتمال کمتری برخوردار است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه