پیش بینی بورس یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / تلاش شاخص کل برای فرار از برزخ تکراری

 

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ هفته پایانی آبان ماه برای بورس قرمز شروع و شاخص کل در معاملات روز شنبه با افت بیش از ۱.۴ درصدی همراه شد تا با ثبت دومین ریزش بزرگ خود در آبان ماه، دوباره به زیر سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار گیرد. پس از دو هفته رویایی، بازار سهام عملا از هفته گذشته وارد فاز استراحت شد و اغلب کارشناسان بر این باورند که این موضوع در یک روند صعودی کاملا طبیعی است.با این وجود نگاهی به روند معاملات روز شنبه و هچنین فضای اقتصادی و سیاسی کشور این نگرانی را ایجاد می‌کند که دوباره شاهد رکود معاملاتی همراه با اصلاح فرسایشی باشیم.

پول یا بی پولی؛ مسئله این است

همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس هفته پایانی آدر جریان معاملات روز شنبه هر چند ارزش معاملات خرد دوباره به بالای ۳هزار میلیارد تومان بازگشت اما باید توجه داشت که از این میزان حدود ۲۳ درصد معادل ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به خروج پول حقیقی بود. این شدیدترین خروج پول حقیقی از بازار سهام طی ۱۴ روز معاملاتی گذشته محسوب می‌شود. بنابراین شاید افزایش ارزش معاملات خرد در معاملات روز شنبه آن چیزی نباشد که تحلیلگران به دنبال آن باشند.بان اشاره شد، با توجه به اینکه از میانه‌های هفته گذشته ارزش معاملات خرد دوباره به حدود ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده بود، مهم ترین عامل برای بازگشت بازار سهام به روند صعود

مقاومت شاخص کل

با وجود کاهش شاخص کل، بررسی روند تغییرات ساعتی نشان می‌دهد که بیش از ۸۵ درصد این نزول در نیمه اول بازار اتفاق افتاده است.

 همچنین بیش‌ترین خروج پول حقیقی در همان نیمه اول بازار شکل گرفت؛ به گونه‌ای که ۵۰۰ میلیارد تومان از ۷۰۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بازار روز شنبه، در ۹۰ دقیقه‌ ابتدایی صورت گرفت.

شرایط برای شاخص هم وزن اما متفاوت بود؛ هرچند از نیمه اول بازار شیب کاهش شاخص هم وزن کاهش پیدا کرد اما در ۳۰ دقیقه ابتدایی شاخص تشدید کاهش شاخص هم وزن بودیم؛ هرچند که به شدت ابتدای بازار نرسید.

به طور کلی همانگونه که در گزارش‌های قبلی اشاره شد،‌ در تایم فریم هفتگی نمی توان خروج شاخص کل از روند نزولی را تایید کرد؛ بنابراین تا زمانی که این شرایط وجود دارد احتمالا شاهد نوسان‌ در شاخص کل باشیم و همچنان روند پر قدرتی در بازار سهام دیده نمی شود.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱

نگاهی به روند کلی معاملات و همچنین بررسی صنایع مختلف نشان می‌دهد که احتمالا فشار عرضه در بازار روز یکشنبه کمی تعدیل شود و شاید در نیمه دوم تا حدودی شاهد افزایش تقاضا باشیم. این موضوع به ویژه در گروه سیمانی،‌ دارویی و خودرویی نمود بیش‌تری پیدا می کند.ی، بهبود تقاضا و افزایش ارزش معاملات خرد است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه