افزایش قیمت طلا در پی موازنه ین و دلار

 

به‌گزارش بلومبرگ، مداخله مالی مقامات ژاپن برای بالا بردن ارزش ین باعث پایین آمدن شاخص دلار و افزایش تقاضا برای طلا شده و قیمت طلا را بالا برده‌است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۸۲ درصد افزایش به ۱۶۵۷ دلار و ۶۹ سنت رسید.

قیمت طلا ۱.۸ درصد در روز جمعه افزایش داشت که گزارش وال‌استریت ژورنال درباره نگرانی برخی مقامات فدرال رزرو آمریکا درمورد سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی پس‌از افزایش ۳ درصدی نرخ بهره از ماه مارس و افزایش دوباره نرخ بهره در ماه آینده میلادی، ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد. خبر مداخلات مالی دولت ژاپن در بازار برای حمایت از ارز این کشور هم باعث ضعف بیشتر دلار شده است.

 
 

طبق گفته تحلیلگران، این خبر که ممکن است افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده آخرین افزایش نرخ بهره در این کشور باشد، خبر خوبی برای فلزات گرانبهاست و قیمت طلا را بالاتر خواهد برد.

افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی برای مقابله با تورم قیمت طلا را ۲۰ درصد نسبت‌به اوج آن در ماه مارس پایین آورده است.

قیمت نقره امروز با ۲.۰۲ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۷ سنت رسید و پلاتین با ۲.۰۳ درصد افزایش ۹۳۴ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود. بیشترین افزایش قیمت این فلز گرانبها طی ۲ هفته گذشته را نشان می‌داد. این در حالی است که خبر احتمال پایان قریب‌الوقوع طرح افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث کاهش ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا شده‌است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه