طلا دوباره به زیر ۱۷۰۰ دلار سقوط کرد

 

به‌گزارش بلومبرگ، قیمت طلا به‌دنبال انتشار اطلاعات مثبت در مورد آمار اشتغال آمریکا و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور به زیر ۱۷۰۰ دلار سقوط کرد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، این اطلاعات نشان می‌دهند اشتغال در بخش غیرکشاورزی در آمریکا ۲۶۳ هزار شغل در ماه گذشته میلادی افزایش‌یافته که بیشتر از پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بوده‌است. نرخ بیکاری هم در این کشور پایین آمده‌است. ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا به‌دنبال انتشار این خبر بالا رفته و بر قیمت طلا تاثیر گذاشته‌است‌.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۳ درصد کاهش به ۱۶۹۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.این اطلاعات باعث می‌شود فدرال‌رزرو آمریکا آماده یک افزایش نرخ بهره دیگر در تلاش برای مهار تورم شود. افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بر قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاثیر گذاشته و باعث شده ارزش این فلز گران‌بها ۱۷ درصد نسبت‌به اوج آن در ماه مارس کاهش یابد.

 
 

جان ویلیامز، رییس بانک فدرال‌رزرو نیویورک گفت نرخ بهره بانک مرکزی باید تا حدود ۴.۵ درصد افزایش یابد، اما سرعت رسیدن به این رقم به عملکرد اقتصاد بستگی دارد.

وی تاکید کرد در حال حاضر هدف بازگرداندن تورم به نرخ ۲ درصد است.

اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا در بخش تولید کارخانه‌ای در هفته گذشته باعث شد احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی افزایش یابد و قیمت طلا به بالاتر از ۱۷۰۰ دلار برسد. اما مقامات فدرال‌رزرو آمریکا هنوز در ادامه روند افزایش نرخ بهره مصمم هستند.

قیمت نقره امروز با ۱.۹۶ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۶ درصد کاهش ۹۱۶ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه