رویترز: اقلام کشف شده از خانه ترامپ بیش از ۱۱ هزار سند و عکس بوده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مستندات جدید نشان می‌دهند اف‌بی‌آی در حمله چند هفته پیش به عمارت دونالد ترامپ ۱۱۰۰۰ عکس و سند از آنجا کشف کرده است.اسناد دادگاهی که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند اف‌بی‌آی در جریان بازرسی چند هفته پیش خود از محل اقامت دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا بیش از ۱۱ هزار سند و عکس دولتی کشف کرده است.

طبق گزارش خبرگمستندات جدید نشان می‌دهند اسنادی که برچسب محرمانه داشته‌اند گاهی با اقلام دیگری مانند کتاب، مجله و بریده‌های روزنامه‌ها آمیخته بوده‌اند.

 
 

خبرگزاری رویترز می‌گوید محاسبات این رسانه نشان می‌دهد از میان ۱۱۰۰۰ سند و عکس دولتی، ۱۸ مورد برچسب «فوق سری»، ۵۴ مورد برچسب «سری» و ۳۱ مورد برچسب «محرمانه» داشته‌اند.

«فوق سری»، بالاترین درجه طبقه‌بندی است و استفاده از آن برای حساس‌ترین اسناد حکومتی صورت می‌گیرد. رویترز نوشته ۹۰ پوشه خالی هم وجود داشتند که روی ۴۸ مورد آنها برچسب «طبقه‌بندی‌شده» درج شده بود.

مشخص نیست که دلیل خالی بودن این پوشه‌ها چه بوده و اینکه ممکن است که برخی اسناد مفقود شده باشند یا خیر.

چند هفته قبل بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.

ترامپ در واکنش به این یورش طی بیانیه‌ای گفت: «چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته و جهان سومی می‌تواند رخ دهد. متأسفانه، آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده است که در سطحی که قبلاً دیده نشده بود، فاسد شده است».

پس از آن روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که حداقل یکی از وکلای رئیس جمهور سابق این کشور در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده بود مبنی بر اینکه تمام اسناد محرمانه در عمارت ترامپ به دولت بازگردانده شدند.زاری رویترز، «ایلن کانون»، قاضی دادگاه منطقه‌ای با انتشار این اسناد موافقت کرده است. این اسناد جزئیات بیشتری درباره ۳۳ جعبه‌ای که در عمارت اعیانی ترامپ کشف شده‌اند فراهم می‌کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه