روزهای طلایی طلا فرا رسید

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۹ درصد افزایش به  ۱۷۵۹ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۷۶۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

اقتصاد ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه دوم منقبض شد و خطرات رکود اقتصادی را افزایش داد که جذابیت پناهگاه امن طلا را افزایش داد و به افزایش بیش از یک درصدی قیمت طلا در روز پنجشنبه کمک کرد.

طلا در مسیر بهترین هفته خود از اواسط ماه می قرار دارد و قیمت تا کنون ۱.۶ درصد افزایش یافته است. با این حال، بعید است که شمش از چهارمین کاهش ماهانه متوالی جلوگیری کند که بدترین روند زیان آن از نوامبر ۲۰۲۰ است.دلار علیرغم برخی نوسانات روزانه، بیشتر ماه جولای را در حوالی بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته سپری کرده است و تقاضا برای طلا با قیمت دلار را در میان دیگر دارندگان ارز تحت فشار قرار داده است.

 
 

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی، نرخ بهره را سه چهارم درصد افزایش داد زیرا تلاش می‌کند با تورم فزاینده مبارزه کند. نرخ‌های بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰.۰۱ دلار رسید و پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۸۹ دلار و ۸۱ سنت رسید اما هر دو با زیان ماهانه مواجه هستند. پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۰۸۶.۰۲ دلار رسید و برای بهترین ماه خود از ژانویه قرار دارد و تا کنون ۷.۷ درصد افزایش داشته است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه