دلیل کاهش چشمگیر قیمت دلار چه بود؟

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،وی درباره علت تشکیل صف مقابل برخی از صرافی‌ها گفت: اگر تمام صرافی‌ها فروش داشته باشند و فعالتر شوند دیگر صفی مقابل صرافی‌ها نخواهیم داشت.

دبیرکل کانون صرافان همچنین از تأثیر مثبت رونمایی از نماد معاملاتی ریال ـ روبل در بازار متشکل ارزی و بازار آزاد خبر داد و ابراز کرد: روز گذشته شاهد کاهش چشمگیر قیمت ارز در بازار آزاد بودیم. قیمت دلار در بازار آزاد دیروز حدود یکهزار تومان کاهش یافت. در بازار متشکل ارزی نیز شاهد کاهش یکهزارتومانی قیمت ارز در روز گذشته بودیم.  کامران سلطانی‌زاده دبیرکوی افزود: امیدواریم با توجه به آغاز روند عرضه و رونمایی از روبل روسیه در بازار متشکل ارزی و صرافی‌های مجاز در سراسر کشور و عرضه سایر ارزهای متفرقه همچون درهم، دینار و لیر ترکیه در آینده بسیار نزدیک در بازار متشکل ارزی، نیازهای ارزی مردم در بازار رسمی و صرافی‌های مجاز به‌شکل مطلوبی تأمین شود.

 
 

سلطانی‌زاده تأکید کرد: بنابراین با تداوم این مسیر، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک تمام نیاز ارزی مردم در شبکه صرافی‌های مجاز و رسمی پوشش داده شود و دیگر نیازی به تأمین نیاز ارزی مردم در بازار غیررسمی نخواهد بود.

وی در خصوص تغییرات نرخ ارز در روزهای آینده نیز گفت: روند بازار رو به آرامش و ثبات است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز این روند باثبات تداوم داشته باشد و خبری از نوسانات بسیار شدید در بازار نخواهد بود.

دبیرکل کانون صرافان تصریح کرد: با سیاست جدید ارزی بانک مرکزی برای بازار ارز و صرافی‌های مجاز، شاهد محدودتر شدن فضای معاملات غیررسمی و فردایی هستیم به‌گونه‌ای که به‌خلاف گذشته، جهت‌دهی به روند معاملات ارزی توسط دادوستدها در صرافی‌های مجاز سراسر کشور شکل گرفته است و با توجه به افزایش قابل توجه ارز در شبکه صرافی‌ها، نیاز ارزی مردم توسط صرافی‌ها به‌خوبی پاسخ داده شده و شرایط برای نوسان‌گیری و دلالی از بین رفته است.ل کانون صرافان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازار ارز، اظهار داشت: به‌خلاف هفته‌های قبل بازار به آرامش نزدیک شده است و دیگر خبری از خرید و فروش‌های هیجانی نیست.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه