کاهش نگران کننده حجم معاملات طلا و سکه

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ بعدازظهر امروز در شرایطی که بازار اونس جهانی تعطیل است اما در لحظات پایانی معاملات با نرخ ۱۸۷۱ دلار و ۵۹ سنت به ثبت رسیده، بازار طلا و سکه به دنبال نوسانات افزایشی نرخ دلار در بازار ارز افزایش قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند. به این ترتیب نیم سکه و ربع  به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه  ۱۶ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۶۸ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی نزدیک به ۸۱۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته، معادل ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان افزایش  قیمتی نزدیک به ۳۲۰ هزار تومان را تجربه می‌کند.سکه با ۳۲۰ هزار تومان و سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش به ثبت رسیده است. حباب سکه امامی نیز که به تازگی به زیر یک میلیون تومان رسیده بود اما با صعود مجدد به پله‌های انتهایی کانال ۱ میلیون تومان نزدیک شد.ربع سکه با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان ثبت شده است که در مقایسه با قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، افزایش قیمتی نزدیک به ۳۲۰ هزار تومان داشته است.

 
 

هر سکه گرمی نیز معادل ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده که در مقایسه با نرخ روز گذشته معادل ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۸۳۸ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه، دو میلیون و ۶۶۵ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۵۰۹ هزار تومان حباب دارد.

ایراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار و آینده آن طی گفت‌وگویی با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بازار طلا و سکه به دنبال نوسانات بازار ارز در تردید قیمتی قرار دارد و هرچند تقاضا برای سکه و طلای آب شده کمی بیشتر است اما به طور کلی صعود قیمت انواع سکه سبب کاهش تقاضا و حجم معاملات در بازار شده است. در چنین شرایطی اگر التهابات بازار ارز فروکش نکند با ادامه روند افزایشی قیمت، داد و ستد در بازار طلا و سکه به صفر خواهد رسید.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه