آمریکا معافیت مبادلات کرونایی ایران از تحریم ها را یک سال دیگر تمدید کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی با صدور بیانیه‌ای معافیت برخی معاملات و مبادلات مربوط به مقابله با کرونای ایران از تحریم‌ها را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا انجام مبادلات با ایران در زمینه مبارزه کرونا تا تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۲) مجاز اعلام شده است:

۱. صادرات کالا یا فناوری: کلیه معاملات و فعالیت‌های مربوط به صادرات، فروش یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم کالا یا فناوری در ارتباط با پیشگیری، تشخیص یا درمان کرونا به ایران یا دولت ایران مجاز در نظر گرفته شده است.۲. واردات یا معاملات با برخی از کالاهای معیوب مرتبط با کرونا. کلیه معاملات و واردات مربوط به کالاهایی که قبلاً به ایران یا دولت ایران صادر شده  شکسته، معیوب یا غیرمجاز و به دلیل نگرانی از ایمنی، باید به شرکت یا کشور تولید کننده بازگردانده شوند، مجاز اعلام شده است.

 
 

۳. صادرات یا واردات خدمات: کلیه معاملات و فعالیتهای مربوط به صادرات،  فروش، یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم خدمات به ایران یا دولت ایران، یا واردات به آمریکا که مربوط به پیشگیری، تشخیص یا درمان کرونا است مجاز شمرده شده است.

ب) صدور مجوز برای برخی از معاملات مربوط به بانک مرکزی ایران یا شرکت ملی نفت ایران. تمامی معاملات و فعالیت‌های ذکرشده در بند الف این مجوز عمومی که به بانک مرکزی یا شرکت ملی نفت ایران (یا هر نهادی که شرکت ملی نفت ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مالکیت  بیش از ۵۰ درصد سهام آن را در اختیار داشته باشد) تا ساعت ۱۲:۰۱ به ساعت منطقه شرق آمریکا مورخه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳ مجاز اعلام می شوند.

ج) صدور مجوز برای برخی معاملات مالی مشخص. انجام تراکنش‌های مربوط به انتقال وجوه یا معاملات مالی تجاری که اقداماتی معمول و ضروری برای تکمیل مبادلات و فعالیت‌های مجازشده در بندهای الف و ب این مجوز هستند تا ساعت ۱۲:۰۱ به ساعت منطقه شرقی آمریکا مورخه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳ مجاز اعلام شده اند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه