پیش بینی آینده قیمت طلا و سکه

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ بعد از ظهر آخرین روز معاملاتی هفته قیمت اونس جهانی با نرخ ۱۸۴۷ دلار و ۶۵ سنت ثبت شده است. در چنین شرایطی انواع سکه با تغییراتی اندک قیمت خورده است.  به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه  ۱۴ میلیون و ۹۳۸ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۲۵ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی نزدیک به ۱۵ هزار تومان را نشان می‌دهد. 

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ٨ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته، معادل ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان افزایش اندکی را تجربه می‌کند. ربع سکه با قیمت ۵ میلیون و ۵۲۳ هزارتومان ثبت شده است که در مقایسه با قیمت روز گذشته معادل ۵ میلیون و ۵۲ هزار تومان، افزایش قیمت اندکی را داشته است. 

 
 

هر سکه گرمی نیز معادل ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورده که نسبت به نرخ آن در روز گذشته ۳ هزار تومان کاهش داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی ۹۸۸ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۵۴۱ هزار تومان، ربع سکه، دو میلیون و ۲۹ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۳۲۸ هزار تومان حباب دارد.

محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار طی گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در هفته جاری تحت تاثیر اخبار سیاسی و همچنین هیجانات بازار، صعود قیمت ارز و به دنبال آن افزایش قیمت انواع سکه را شاهد بودیم. از سوی دیگر نیز اونس جهانی که از عوامل رقم زننده در بازار طلا و سکه است نوسانات کاهشی را تجربه می‌کرد 

وی افزود: مادامی که قیمت‌ها در بازار رو به افزایش است، فروشنده کم می‌شود و خریدار افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه با بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار قیمت‌ها حبابی می‌شود. اما در نهایت با اقدامات انجام شده، کنترل‌ها در زمینه قیمت ارز و ممنوعیت معاملات فردایی و کاغذی، اطلاعیه‌های بانک مرکزی و سایر نهادها در خصوص کنترل ارز و اقدامات بسیاری که از سوی دست اندرکاران این معاملات صورت پذیرفت، طی دو روز گذشته  از التنهابات بازار کاسته شد و در نهایت حباب سکه امامی از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به حدود۹۵۰ هزار کاهش پیدا کرد. 

کشتی آرای درباره  آینده بازار طلا و سکه عنوان کرد: قیمت طلا و سکه به متغیرهای مختلفی مثل تناسب عرضه و تقاضا در بازار، نتیجه مذاکرات و سایر عوامل اقتصادی وابسته است، از این روی به نظر می‌رسد با در نظر داشتن اراده بانک مرکزی در راستای کنترل ارز و همچنین روند کاهشی اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار ارز و به دنبال آن در بازار طلا و سکه در محدوده فعلی باقی بماند و حداقل طی چند روز آینده ثبات را تجربه کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه