حباب ۲ میلیون تومانی ربع سکه / بازار به کدام سو می رود؟

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ قیمت اونس جهانی در اولین روز معاملاتی خود با اندکی نوسان با نرخ ۱۸۵۴ دلار و ۵۱ ثبت شده است. اما بازار طلا و سکه برخلاف روند کاهشی قیمت اونس جهانی در مقایسه با صبح امروز و تحت تاثیر صعود قیمت دلار در بازار ارز، افزایش قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند. این افزایش قیمت سبب شده تا سکه امامی وارد کانال ۱۵ میلیون تومان و سکه گرمی وارد کانال ۳ میلیون تومان شود. همچنین هم گام با افزایش قیمت سکه حباب آن نیز به دلیل وجود تقاضا در بازار، افزایش شدیدی داشته؛ به گونه‌ای که حباب سکه گرمی ۳ میلیونی، به یک میلیون و ۳۴۰هزارتومان رسیده است.

 

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه  ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت ١۴ میلیون و ۸۵۱ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ۱۸۰ هزار تومان را نشان می‌دهد. 

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ٨ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۸ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان افزایش قیمتی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان داشته است. 

 

ربع سکه با قیمت ۵ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان ثبت شده است که در مقایسه با قیمت آن در روز معاملاتی گذشته معادل ۵ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان، نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد. هر سکه گرمی نیز معادل ۳ میلیون تومان ثبت شده‌است که تا این لحظه از معاملات، تغییر قیمت ۵۰ هزار تومانی را نسبت به نرخ روز گذشته معادل ۲ میلیون ۹۵۲ هزار تومان نشان می‌دهد. 

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۶۵۴ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۶۱۲ هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و ۹۷۹ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان حباب دارد.

سکه رکوردشکنی کرد

  محمد کشتی آرای، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه طی چند مدت اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: امروز بعد از تعطیلی دو روزه بازارهای جهانی، اونس با افزایشی اندک در حدود ۳ تا ۴ دلار به ۱۸۵۵ هزار دلار رسید. از سوی دیگر نیز از ابتدای هفته شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم که به افزایش قیمت طلا و سکه منجر شد. به طوریکه قیمت طلا و سکه به بالاترین رکورد خود در یکسال اخیر رسید. با توجه به وجود تقاضا در بازار و افزایش حجم معاملات حباب سکه نیز افزایش یافته است.  

وی در پایان اشاره کرد: از آنجایی که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به متغیرهای متعددی از جمله موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و مسائلی از این قبیل وابسته است که بر بازار ارز تاثیر می‌گذارند و انعکاس آن در بازار طلا و سکه مشاهده می‌شود، روند قیمت‌‌ها قابل پیش بینی نیست.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه