رییسی: راه گفت و گو در منطقه باز است

 

به گزارش اقتصادآنلاین،  سید ابراهیم رییسی در جریان برنامه‌های سفر به عمان در گفت وگو با شبکه ملی تلویزیون این کشور در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از آثار این سفر و دیدار و گفت وگو با سلطان عمان بر روابط دو کشور چیست، افزود: از اینکه توفیق یافتم که به عمان سفر و با سلطان محترم این کشور دیدار و گفت وگو کنم، خرسندم.

 

رییس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دیدارها و گفت وگوهای انجام شده در این سفر باعث تعمیق و تقویت ارتباطات دو کشور شود، تصریح کرد: در دیدار و گفت وگویی که با جناب «هیثم بن طارق» سلطان عمان داشتیم راهکارهای گسترش روابط مورد بررسی قرار گرفت و تاکید کردیم که سطح فعلی روابط خوب، اما با توجه به اراده و علائق طرفین و نیز ظرفیت‌های موجود در دو کشور ناکافی است.

رییسی افزود: ایران و عمان علاقه‌مند به ارتقای سطح همکاری‌های خود در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و به ویژه گاز و گردشگری سلامت هستند.

 

بزرگترین سرمایه ایران و عمان اعتماد به یکدیگر است

رییس جمهور در پاسخ به این سوال که امضای مجموعه‌ای از توافقنامه‌ها در این سفر چه افق و اهدافی را در مسیر توسعه پایدار روابط دو کشور ترسیم می‌کند، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ایران و عمان اعتماد به یکدیگر است. بهترین مسیر و بستر برای تقویت و تعمیق روابط این است که همه همکاری‌های در سایه اعتماد به پیش برود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه