سراج الدین حقانی: ما به آمریکا به چشم دشمن نگاه نمی کنیم

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور افغانستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: کسی با آموزش زنان در افغانستان مخالف نیست. به زودی اخبار خوبی درباره آموزش دختران منتشر می‌شود و مکانیسمی در این مورد در دست انجام است.

 

وی افزود: همه ما معتقدیم که آموزش به عنوان نعمتی از جانب خداوند خلق شده که برای زن و مرد ضروری است. همانطور که پیشتر اشاره کردم، هیچکس مخالف آموزش نیست. مشکل آموزش مبتنی بر طرز تفکر و درک افغانی، جنبه فرهنگی افغانستان است. بحث تنظیم احکام و اصول اسلامی در این مورد وجود دارد.

این مقام مسئول طالبان افغانستان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز آمریکا را "دشمن" می‌داند، گفت: ما به آمریکا به چشم دشمن نگاه نمی‌کنیم و به توافق دوحه پایبندیم. ما خواهان روابطی بر مبنای اصول و هنجارهای دیپلماتیک با آمریکا هستیم. باید شفاف سازی کنم. در ۲۰ سال گذشته اوضاع در افغانستان حالت جنگ و دفاع داشته است.

 

حقانی افزود: وقتی توافق دوحه انجام شد، ما تصمیم گرفتیم که در این مورد صحبت نکنیم. در آینده مایلیم روابط خوبی با ایالات متحده و جامعه بین‌المللی داشته باشیم. یکبار دیگر تاکید می‌کنم که خاک افغانستان برای تهدید هیچکس مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه