وزارت خارجه نگران امنیت اماکن دیپلماتیک ایران در افغانستان است

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) دهم اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان نسبت به امنیت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

 

در پی حوادث روزهای اخیر در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، شامگاه امشب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، نسبت به تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های کشورمان در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آنها شد.

گفتنی است عصر امروز انفجاری در یک خودوری مسافربری در غرب کابل رخ داد که بر اثر آن پنج نفر شهید و زخمی شدند. دیروز نیز در پی وقوع انفجار در مسجد خلیفه صاحب اهل سنت کابل دستکم ۱۰ نفر شهید و ۱۹ نفر دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش فارس، این دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و امیرخان متقی در دو هفته اخیر است. امیرخان متقی ۲۹ فروردین ماه و در پی تعرض به ساختمان‌های سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات، در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان نسبت به تامین امنیت کامل اماکن دیپلماتیک، دیپلمات‌ها و کارکنان ایران در افغانستان اطمینان داده بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه