رییسی چه برنامه ای برای مشکلات مردم دارد؟

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی راد؛ سفرهای استانی ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری ایران ابتدا یادآور حرکت‌های پوپولیستی محمود احمدی نژاد، رییس‌جمهوری سابق بود. اما در چند ماهی که از شروع دولت سیزدهم می‌گذرد، شاهد برخی تحولات در استان‌ها به دلیل سفرهای رییس‌جمهوری هستیم. 

 

به نظر می‌رسد شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای پیش می‌رود که این سفرها هم تغییری در شرایط زندگی مردم ایجاد نکرده است. در واقع انتظار می‌رود در کنار بازدید رییس‌جمهوری از استان‌های مختلف حل مشکلات واقعی مردم نیز رخ دهد. به همین دلیل ضرورت دارد در سفرهای استانی رییس‌جمهوری پس از شنیده شدن مشکلات مردم برنامه‌ای دقیق با توجه به قابلیت‌ها و منابع کشور، اولویت‌ها و... تهیه و تدوین شود.

موضوعی که در پی چندین سفر استانی رییس‌جمهوری به خوبی نمود پیدا کرده است، از آغاز به کار دولت جدید که با شعار سامان دادن به وضعیت اقتصادی و گره نزدن معیشت مردم به برجام آمده بود، چندین ماه می‎گذرد، اما شاهد رشد روز افزون کالاهای اساسی اعم از خوراک و پوشاک هستیم. از سوی دیگر نرخ ارز هم در نوسانی بدون توقف قرار دارد. مردم ایران از شروع تحریم‌ها با مشکلات جدی اقتصادی روبه‌رو شده‌اند و هر روز سفره‌های مردم کوچکتر شده است. ابراهیم رییسی با شعار تحول اقتصادی پای بر عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گذاشته بود و همه انتظار داشتند که با یک دست شدن همه ارکان حکومت روند آشفتگی اقتصادی در کشور تغییراتی داشته باشد. اما واقعیت ماجرا این است که در چند ماه اخیر با رشد قیمت‌ها و نوسانات بازار در تمام اقلام روبه‌رو هستیم. 

 

همچنین با هر خبر منفی در خصوص مذاکرات احیای برجام شاهد رشد قیمت ارز و طلا هستیم. در حقیقت هیچ کدام از شعارهای اقتصادی رییسی تا به امروز محقق نشده است. در چنین شرایطی سفرهای استانی نیز کارآیی لازم را برای مردم نخواهد داشت. زیرا در سال‌های اخیر موضوع اصلی مردم بحث اقتصادی است و حل آن را اولویت کاری هر دولتی می‌دانند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه