کاربران ایرانی از خجالت سفیر اوکراین درآمدند

به گزارش اقتصادآنلاین، کیهان نوشت: «سرگئی بوردیلیاک» گفته بود: «مردم عادی ایران از اوکراین حمایت می‌کنند/وقتی ماشین ما را با پرچم اوکراین می‌بینند فریاد می‌زنند «اوکراین پیروز می‌شه... بعد از وقوع جنگ در اوکراین، همه‌ کشورهای آسیای میانه و خاور میانه، کمک‌های بشردوستانه زیادی فرستاده‌اند، اما از ایران حتی یک ریال نگرفتیم. مدتی پیش در جزیره‌ قشم تانکرهای نفت را دیدم که منتظر مشتری ‌اند. چه می‌شد چند تا از این تانکرها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین می‌فرستادید. در این صورت مایه غرورتان می‌شد که به یک کشور جنگ‌زده کمک کرده‌اید؟ فرض کنیم سال آینده مشکلاتی در روابط با روسیه به‌وجود بیاید و سال بعد بخواهید موادغذایی‌تان را از اوکراین تأمین کنید، اوکراین خواهد پرسید شما تاکنون کجا بودید؟ یک سال پیش که ما به کمک‌های بشردوستانه شما احتیاج داشتیم، شما کجا بودید؟»

 

این اظهارات با اعتراض گسترده کاربران در توییتر مواجه شد. گزیده‌ای از این واکنش ها را می‌خوانید:

- سفیر اوکراین گفته ایران حتی یک ریال هم به ما کمک نکرده! حالا بگذریم که وزیر امور خارجه‌شون همین سه روز پیش از ارسال تیم پزشکی توسط ایران تشکر کرده، ولی مگه ما تعهدی به اوکراین داریم؟ یا مگه منفعتی برامون داره؟ یا مگه اوکراین در برابر تحریم‌های ما، همراه‌مون بوده؟!

 

- سفیر اوکراین نمیفهمه که ملت ایران هر کشور زیر چکمه‌های قدرت‌های بزرگ رو به چشم عبرت نگاه میکنن تا نخوابن و همیشه بیدار باشن.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه