بررسی موضوع مذاکرات وین در دیدار عمار الحکیم با فواد حسین

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق و هیات همراه او امروز با «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

به گزارش موازین نیوز، بر اساس این بیانیه، در این دیدار وضعیت سیاسی کشور، انسداد در روند تشکیل دولت جدید و پروژه پیشنهادی الحکیم برای برون رفت از بحران و مواضع احزاب و جریان های سیاسی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه عراق هم ضمن اشاره به اوضاع منطقه به موضوع مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو گروه ۴+۱ درباره برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی حل مسائل اختلافی که ارتباط مستقیمی به برنامه هسته‌ای ندارند، پرداخت.

 

از دیگر مباحث مورد بررسی در این نشست نتایج سفر وزیران گروه تماس اتحادیه عرب به مسکو و ورشو با هدف گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و اوکراین با یکدیگر درباره جنگ جاری و مناقشه غرب و روسیه بود.

 
 

رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم روز شنبه بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالعزیز حکیم»  ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین به توافق نهایی درباره پرونده هسته‌ای ایران بینجامد و موجب تقویت ثبات در منطقه شود.

او تاکید کرد: رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران ثبات منطقه را تقویت می‌کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه