پیش بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از آینده قیمت طلا

 

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ بازار طلا و سکه صبح امروز را تقریبا بدون تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته آغاز کرد. این در حالی است که قیمت دلار آزاد همچون روز قبل در نوسان میان کانال ۲۶ و ۲۷ هزار تومان قرار داشت و اونس جهانی نسبت به روز گذشته اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده و به ۱۹۳۳دلار به ازای هر اونس رسیده است. 

 

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات ۱۲ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان قیمت خورده است که با توجه به نرخ روز گذشته معادل ١٢ میلیون و ۳۹۴ هزارتومان، ۱۲۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

نیم سکه نیز با  قیمت ۷ میلیون و ۲۷۰ هزارتومان معامله می‌شودکه نسبت به روز گذشته معادل ۷ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

 

همچنین ربع سکه، ۴ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته معادل ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، شاهد ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت بوده است.

 
 

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ۴۴۰هزارتومان خرید و فروش می‌شود که  آخرین قیمت آن در روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود و  کاهش قیمت ۲۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. 

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. به این ترتیب سکه امامی، ۱۶۰هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و ۵۷هزارتومان و هر سکه یک گرمی، ۹۱۶ هزارتومان حباب دارد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیرامون وضعیت اخیر بازار طلا و ارز در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: به دنبال اینکه اونس جهانی و بازار ارز دستخوش تغیرات افزایشی شده‌اند و جنگ میان روسیه و اوکراین رخ داده است، این مسائل به طور مستقیم بر قیمت طلا تاثیر گذاشته اند و روند نسبتا افزایشی را در قیمت‌های طلا و ارز ایجاد کرده‌اند.  

وی درباره وضعیت معاملات در بازار ادامه داد: اگر وضعیت طلا با  کمی نوسان همراه باشد، داد و ستد در بازار ایجاد می‌شود و این داد و ستدها به حداقل می‌رسد که قوه تصمیم گیری را سلب می‌کند. امروز در بازار مثل گذشته‌ها داد و ستد وجود ندارد و مردم به دلیل روزه بودن در ماه مبارک رمضان کمتر به سمت و سوی بازار معاملات و خرید و فروش می‌روند در نتیجه آرامش بیشتری درون بازار از نظر تقاضا وجود دارد. باید دید بعد از ماه رمضان چه اتفاقاتی در بازار طلا خواهد افتاد.  

محمدولی پیش بینی خود در بازار طلا و سکه را اینگونه عنوان کرد: پیش بینی در بازار طلا و آینده قیمت آن سخت است، چراکه عوامل مختلفی در کل دنیا این فلز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. امید است بازار به آرامش نسبی برسد. در این شرایط انتظارات بهتری می‌توان داشت.

 وی درباره عوامل تاثیرگذار بر رونق بازار افزود: در شرایطی که جنگ اوکراین و روسیه ادامه پیدا نکند و بر اونس جهانی تاثیر نگذارد و همه چیز در صلح و سازش باشد می‌توان انتظار داد و ستد و رفت و آمد بیشتر و رونق بازار طلا را داشت. البته اگر نوسانات کم شود و آرامش به بازار ارز و اونس جهانی بازگردد. از طرفی مذاکرات در صورتیکه به آن سمت و سویی که ایران انتظار دارد و  در مسیر خود پیش برود می‌توان  انتظاری غیر از انتظار فعلی داشت و هم در بحث داد و ستد و هم قیمت و بازار در ایران و کل دنیا می‌تواند اثرگذار باشد. انتظار می‌رود تغییرات در زمان مناسب خود انجام شود و تحریمات ظالمانه ازبین برود.

او همچنین درباره مذاکرات ادامه داد: مسئولین اقتصادی در تلاشند که بتوانند آرامش را به بازار به خصوص بازار ارز بازگردانند. امید است قرن جدیدی که آغاز شده از همین اوایل سال نگاه ها به سمت و سویی باشد که اقتصاد در ایران و کل دنیا از وضعیت رکودی بیرون بیاید. هرچه امور به سمت مثبت پیش برود انتظارات بیشتری در بازار طلا درباره داد و ستد و طلای خام و... وجود خواهد داشت. تلاش و انتظارات مبنی بر بازگشت آرامش به  بازار  است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان تاکید کرد؛ به طور کلی می‌توان گفت تا مشخص شدن وضعیت مذاکرات وین، توافقات برجام و جنگ میان روسیه و اوکراین و اونس جهانی بازار طلا و سکه در ابهام به سر می‌برد و پیش بینی دقیقی از آینده نرخ‌ها در این شرایط وجود ندارد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه