پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۳ اسفند / طلا به صعود خود ادامه می دهد؟

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ معادلات سیاسی هر روز پیچیده تر می‌شود؛ درست زمانی که به نظر می رسید مذاکرات برجام به خط پایان نزدیک می‌شود؛ مجموعه ای از اتفاقاتی که طی یکی دو هفته گذشته افتاد، تردیدها به دستیابی به توافق را بیشتر از گذشته کرده است؛ از گروکشی های روسیه تا تصمیم‌گیری‌های سیاسی که باید رفته شود؛ موضوعی که خود را در نوسان بازار ارز و طلا نشان داد.

 

امروز نیز بازار طلا و سکه تحت تاثیر حمله موشکی به پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی و جهش حدود ۵۰۰ تومانی قیمت دلار، معاملات را جو افزایش آغاز کرد و حتی تا میانه روز به بیش از ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان هم رسید اما در ادامه معاملات روند افزایشی خود را ادامه نداد. به این ترتیب سکه امامی تا لحظه نگارش این گزارش با حدود ۱۶۶هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۱۲میلیون و ۵۰۲هزار تومان رسیده است. روز گذشته این سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۳۳۶هزار تومان معامله می‌شد. 

نیم سکه نیز، ۷میلیون و ۲۰۰هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته نیم سکه با قیمت ۷میلیون و ۸۰هزارتومان معامله می‌شد که در معاملات امروز، افزایش ۱۲۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

 

همچنین ربع سکه در قیمت ۴میلیون و ۱۳۰هزارتومان معامله می‌شود. ربع سکه نیز با قیمت ۴میلیون و ۸۰هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته ۵۰هزارتومان افزایش را نشان می‌دهد.

 
 

هر سکه یک گرمی هم در قیمت ۲میلیون و ۴۳۵هزارتومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۵هزارتومانی را نشان می‌دهد.

قیمت طلا ۲۴عیار هم امروز با افزایش ۱۸هزار تومانی نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۶۵۱ هزار تومان رسید.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه در این ساعت از معاملات نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته است. به این ترتیب سکه امامی، ۱۱۹هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون تومان، ربع سکه، یک میلیون تومان و سکه یک گرمی، ۹۱۹هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا و سکه در جریان معاملات افزایش قیمت‌ها را نسبت به روز گذشته تجربه کرد. افزایش قیمت دلار آزاد تحت تاثیر حمله شب گذشته به پایگاه جاسوسی موساد در اربیل و همچنین طولانی شدن انتظار معامله‌گران برای حصول توافق بود. 

روز آینده بازارهای جهانی بار دیگر شروع به کار میکنند و پیش بینی می شود قیمت آن افزایشی باشد، از طرف دیگر اگر خبر خاصی از مذاکرات به گوش نرسد، احتمالا دلار هم قصد کوتاه آمدن نداشته باشد. بنابراین در شرایط فعلی تنها اخبار مثبت می‌تواند مسیر بازار طلا را تغییر دهد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه