سکه وارد کانال ۱۲ میلیون تومان می شود؟

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه که از ابتدای هفته همپای بازار ارز کاهشی شده بود، امروز با از سرگیری معاملات در بازارهای جهانی و صعود قیمت اونس به کانال ۲هزاردلاری افزایش قیمت‌ها را تجربه کرد.

 

به این ترتیب هر سکه امامی در این ساعت از معاملات در قیمت ۱۱میلیون و ۹۸۷هزارتومان معامله می‌شود و به کانال ۱۲میلیون تومان نزدیک شده است. روز گذشته قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۸۶۸هزارتومان رسیده بود  که حاکی از افزایش حدود ۱۲۰ هزار تومانی است

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۲۵هزارتومان قیمت خورده است. درحالی که این سکه روز یکشنبه در قیمت ۶میلیون و ۷۷۹هزارتومان معامله می‌شد.

 

ربع سکه نیز در قیمت ۳میلیون و ۸۱۰هزارتومان معامله می‌شود که افزایش ۱۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت معاملاتی این سکه روز یکشنبه، ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان قیمت خورده بود.

 
 

همچنین قیمت هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۳۵۰هزارتومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه در معاملات امروز صبح دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضا، پایین آمده است. به این ترتیب سکه امامی، ۷۴هزارتومان، نیم سکه ۷۹۲هزارتومان، ربع سکه، ۷۹۱هزارتومان و هر سکه یک گرمی، ۸۶۵هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا و سکه طی روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار مثبتی که از احیای برجام و مذاکرات وین مخابره شده بود، همپای دلار کاهش قیمت را تجربه کرد. البته پیش بینی می‌شد در روزهای ابتدایی هفته که بازارهای جهانی تعطیل بودند و اونس جهانی طلا تغییر قیمتی نداشت، طلا و سکه به کاهش خود ادامه دهد. اما امروز با بازگشایی دوباره بازارها و صعود قیمت اونس، بازار طلا و سکه باز هم افزایشی شود. از طرف دیگر امروز بازار ارز نیز اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و دلار آزاد به ۲۵هزار و ۷۰۰تومان رسید. برآیند تغییرات این دو عامل موثر در تعیین قیمت طلا و سکه در بازار داخل، باعث شد امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه باشیم و سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان نزدیک شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه