رفت و برگشت قیمت طلا

به گزارش رویترز، به دنبال حمله روسیه به یک نیروگاه هسته ای در اوکراین که بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا به شمار می رود و در حالی که سرمایه گذاران به دنبال خرید دارایی های امن هستند قیمت طلا روز جمعه علیرغم اندکی کاهش در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از می ۲۰۲۱ قرار گرفت.

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۹۳۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا نزدیک به ۳ درصد افزایش داشته است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته شهردار شهر انرگودار اوکراین، نیروگاه هسته ای زاپوریژیا روز جمعه و پس از حمله نیروهای روسی دچار آتش سوزی شده است.

 

روسیه قبلا نیروگاه هسته ای تعطیل شده چرنوبیل واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال کیف را تصرف کرده است.

 
 

دولت های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های گسترده ای را علیه اشخاص، شرکت ها، بانک ها و بانک مرکزی روسیه به اجرا گذاشته است.

اتحادیه بازار طلای لندن گفته از ۶ شرکت پالایش طلای روس در مورد ارتباط احتمالی شان با موسسات تحریم شده این کشور استعلام کرده و در صورت اثبات وجود چنین ارتباطی مجوز همکاری آنها با این اتحادیه دچار مشکل خواهد شد.

وزارت دارایی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، خرید ارز خارجی و طلا را برای سال جاری میلادی متوقف کرده است.

قیمت فلز پالادیوم هم پس از رسیدن به رقم ۲۸۳۵ دلار و ۴۸ سنت در اوایل امروز اندکی عقب نشست و با رشد ۱.۶ درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۲۸۱۸ دلار و ۸۶ سنت رسید. روسیه از تولید کنندگان عمده پالادیوم در جهان است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه