قیمت طلا و سکه بالا رفت / سیگنال افزایشی دلار به بازار

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ در معاملات امروز بازار طلا و سکه، با وجود کاهش قیمت اونس جهانی، اما به دلیل افزایش دلار در بازار آزاد، قیمت‌ها اندکی افزایشی شد.

 

به این ترتیب در این ساعت از معاملات، سکه امامی در قیمت ۱۲میلیون و ۷۲هزارتومان معامله می‌شود. روز دوشنبه این سکه در قیمت ۱۲میلیون و ۳۲هزارتومان معامله شد که حاکی از افزایش ۴۰ هزار تومانی است.

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۶۰هزارتومان قیمت خورده است. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه روز دوشنبه، ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان بود.

 

همچنین ربع سکه با قیمت ۳میلیون و ۸۹۰هزارتومان خرید و فروش می‌شود که افزایش ۴۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

 
 

هر سکه یک گرمی نیز با افزایش ۹۰هزارتومانی، ۲میلیون و ۳۵۰هزارتومان قیمت خورده است. روز دوشنبه سکه یک گرمی ۲میلیون و ۲۶۲هزارتومان قیمت خورده بود.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب انواع سکه به دلیل افزایش اندک قیمت‌ها، کاهش یافته است. به این ترتیب، سکه امامی، ۲۸۳هزارتومان، نیم سکه ۹۷۸هزارتومان، ربع سکه، ۹۳۵هزارتومان و هر سکه یک گرمی ۸۹۹هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا و سکه طی روزهای گذشته، نوسانات بسیاری را تجربه می‌کند و تقریبا سرگردان است. از طرف دیگر دو شاخص اصلی اثرگذار در قیمت طلای داخلی، یعنی دلار و اونس جهانی نیز تلاطمات بسیاری دارد و درحالی که دلار با کوچکترین اخبار مثبت از سوی مذاکرات، کاهشی می‌شود، اونس جهانی با بالاگرفتن تنش‌های میان اوکراین و روسیه روند صعودی را در پیش می‌گیرد. در این بین آنچه حتمی است، این است که در صورت دستیابی به توافق و ریزش دلار، طلا و سکه در مدار نزولی حرکت خواهد کرد و اونس جهانی نمی‌تواند مانع آن شود، اما این احتمال وجود دارد که اندکی ریزش قیمت‌ها را کمتر کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه