پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۹ اسفند / بازگشت مجدد سکه ۱۲ میلیون تومانی

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه امروز که بازارهای جهانی تعطیل بودند و قیمت اونس تغییری نداشت و همچنین دلار نیز تقریبا ثابت بود، اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد. سکه تمام که معاملات صبح را با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز کرده بود، در ادامه با افزایش قیمت روبرو شد و مجدداً به کانال ۱۲ میلیون تومانی وارد شد.

 

بر این اساس قیمت سکه در این ساعت از معاملات به ۱۲ میلیون و ۲۸ هزار تومان رسیده است. نمودار زیر روند قیمت سکه تمام را در معاملات امروز نشان می دهد:

نمودار 1

 

سکه تمام که روز گذشته دوباره به کانال ۱۱ میلیون تومانی رسیده بود، امروز با افزایش قیمت ۹۸ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۲۸هزار تومان رسید.

 
 

نمودار2

نیم سکه نیز، در قیمت ۶میلیون و ۸۲۰هزارتومان معامله می‌شود. این سکه روز گذشته در قیمت ۶میلیون و ۷۰۰هزارتومان معامله می‌شد.  که حاکی از افزایش ۱۲۰هزار تومانی است.

نمودار3

همچنین ربع سکه، ۳میلیون و ۸۲۰هزارتومان قیمت خورده است. همچنین ربع سکه با افزایش قیمت ۷۰هزارتومانی، در قیمت ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان معامله می‌شود.

نمودار4

هر سکه یک گرمی نیز در قیمت ۲میلیون و ۲۶۰هزارتومان معامله می‌شود که تقریبا نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. 

نمودار5

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه امروز افزایشی بود. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، حباب سکه امامی، ۴۳۹هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۴۰هزارتومان، ربع سکه، ۹۲۷هزارتومان و هر سکه یک گرمی، ۸۳۴هزارتومان است. 

به دنبال افزایش قیمت شدید اونس جهانی با شروع جنگ میان اوکراین و روسیه، بازار طلا و سکه در داخل نیز شاهد افزایش شدید قیمت‌ها بود و سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان بازگشت. 

اما روز جمعه اونس اندکی کاهشی شد و طی روزهای گذشته بازار ارز نیز تقریبا در ثبات بود. به همین دلیل انتظار می‌رفت که بازار طلا و سکه در داخل نیز کاهشی شود. اما در معاملات صبح امروز، قیمت انواع سکه به جز سکه امامی افزایش یافت. در معاملات عصر نیز سکه امامی کاهش قیمت خود را جبران کرد و بار دیگر به کانال ۱۲میلیون تومان وارد شد.

بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار طلا می‌تواند به دلیل افزایشی تقاضا باشد، زیرا به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و همواره در این ایام تب و تاب بازار بیشتر می‌شود. افزایش حباب انواع سکه که عنصر اصلی آن نیز تقاضا است، این موضوع را تایید می‌کند.

از طرف دیگر به دلیل اینکه منازعات میان روسیه و اوکراین همچنان درحال شدت گرفتن است، برخی تحلیلگران معتقدند با رسیدن روز دوشنبه و شروع به کار بازارهای جهانی، اونس افزایش قیمت خواهد داشت و به همین دلیل بازار کاهشی نشده است. 

از طرفی سایه سنگین جنگ هنوز بر سر مذاکرات است و برخی گمان می‌کنند ممکن است دستیابی به توافق فعلا امکان‌پذیر نباشد که در نتیجه منجر به افزایش قیمت دلار خواهد شد و مجموعه این عوامل در روند صعودی بازار طلا موثر است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه