پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۵ اسفند/ بازی پیچیده سکه و طلا

اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ بازار طلا امروز با اندکی افزایش قیمت همراه بود؛ روندی که از روز گذشته آغاز شده بود. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، سکه امامی در قیمت ۱۱ میلیون و ۸۴۱هزارتومان معامله می‌شود که هرچند نسبت به روز گذشته افزایش قیمت ۲۰ هزار تومانی را نشان می دهد اما در مقایسه با معاملات امروز صبح قیمت سکه با کاهش قیمت حدود ۲۰ هزار تومانی همراه بوده است.

 

سکه تمام نیز روند بازار دلار را امروز تکرار کرد؛ افزایش قیمت در معاملات صبح و کاهش قیمت در ادامه معاملات با یک ویژگی مشترک: کاهش محسوس حجم معاملات.

قیمت نیم سکه نیز در معاملات عصر به ۶میلیون و ۶۸۰هزارتومان رسید که در مقایسه با صبح امروز کاهش حدود ۲۰ هزار تومانی را نشان می دهد. با این وجود نسبت به معاملات دیروز، نیم سکه با افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.

 

ربع سکه در قیمت ۳میلیون و ۷۳۰هزار تومان خرید و فروش می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۳میلیون و ۶۸۰هزارتومان قیمت خورده بود. بنابراین ربع سکه نیز امروز افزایش قمیت ۵۰ هزار تومانی را ثبت کرد.

 
 

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۲۸۳هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته کاهش ۲۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه نسبت به صبح و روز گذشته اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب هر سکه امامی ۱۹۰هزارتومان، نیم سکه ۸۸۵هزارتومان، ریع سکه، ۸۱۵هزارتومان و هر سکه یک گرمی نیز ۸۴۷هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا به کدام سو می رود؟ این پرسشی است که برای پاسخ به آن باید چندین بعد را در نظر گرفت. از یکسو تشدید درگیری ها در اکراین منجر به افزایش انس جهانی خواهد شد. در نقطه مقابل تشدید سیاست های انقباضی از سوی بانک های مرکزی جهانی به ویژه فدرال رزرو بر انس جهانی فشار خواهد آورد. این دو عامل مهمی است که می تواند بر انس جهانی و بالطبع بر بازار داخلی اثرگذار باشد.

نکته دیگر به روند قیمتی دلار باز می گردد؛ در شرایط کنونی معامله گران وزن بیش تر را به دستیابی به توافق هسته ای می دهند که این یعنی کاهش قیمت دلار که اثر کاهشی بر بازار طلا و سکه خواهد گذاشت.

حالا باید دید هر کدام از عوامل مورد اشاره در روزهای آینده به کدام سو می‌رود و چگونه بر بازار طلا و سکه اثرگذار خواهد بود؟ در شرایط کنونی امروز می توان گفت که احتمال سناریو کاهش قیمت ها بیش از افزایش قیمت ها است. اما تجربه نشان داده که هر کدام از عوامل اثرگذار می تواند در لحظه تغییر کند. بازار این روزها شاید برای معامله گران غیرحرفه‌ای تجربه تلخی را بر جای بگذارد، چرا که سرعت تغییرات به شدت بالا و عوامل متعددی بر آن اثرگذار هستند. از اوکراین تا آمریکا، از وین تا تهران تمام آن ها را باید در نظر داشت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه