ادامه افزایش قیمت دلار / چرا کاهش قیمت دلار متوقف شد؟

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز معاملات امروز صبح را نیز با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته آغاز کرد. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، دلار آزاد در قیمت ۲۶هزار و ۴۵۰تومان معامله می‌شود درحالی که روز گذشته، ۲۶هزار و ۳۳۰تومان قیمت خورده بود که افزایش ۱۲۰ تومانی را نشان می دهد.

 

دلار هرات نیز در قیمت ۲۵هزار و ۸۸۰تومان معامله می‌شود که نسبت به معاملات دیروز، ۱۳۰ تومان افزایش یافته است.

کانون صرافان نیز، قیمت دلار را ۲۴هزار و ۶۴۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۹۵۱تومان برای فروش قیمت زده است. روز گذشته این اسکناس در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۴۶۲تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۸۰۶تومان برای فروش معامله می‌شد.

 

یورو نیز در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۴۶۸تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۸۲۱تومان برای فروش قیمت زده است. یورو روز گذشته، ۲۸هزار و ۲۸۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۶۱تومان برای فروش قیمت خورده بود.

 
 

همچنین در صرافی ملی، دلار ۳۰۰تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. به این ترتیب این اسکناس، ۲۴هزار و ۸۸۳تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۶۳۶تومان برای خرید قیمت خورده است. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۴هزار و ۵۱۰تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۶۶تومان قیمت خورده بود.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۸هزار و ۹۳۴تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۶۴۶تومان برای خرید قیمت زده است. درحالی که روز گذشته، یورو در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۹هزار و ۱۴۳تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۸۵۳تومان برای خرید نمایان شده بود.

بازار ارز طی روزهای گذشته، افزایش را تجربه کرد. این موضوع را می توان از دو بعد بررسی کرد؛ از یکسو این افزایش قمیت را می توان تنها اصلاحی در یک روند نزولی در نظر گرفت. در صورتی که این سناریو درست باشد باید منتظر کاهش قیمت دلار در روزهای آتی بود. از سمت دیگر، اخبار ضد و نقیض در خصوص مذاکرات و بازگشت باقری کنی به تهران سیگنال منفی به بازار داده است؛ هرچند گفته می شود که بازگشت مذاکره کننده ارشد به تهران به دلیل هماهنگی برای ادامه مذاکرات و مشخص کردن سطح مذاکره کنندگان است. این سناریو با توجه به اخبار منتشر شده نسبت به سناریو اول از احتمال کم تری برخوردار است. سناریو سومی را هم می توان در نظر گرفت و آن این است که هرچند معامله گران دستیابی به توافق را قطعی می دانند اما کیفیت آن و شرایط آن را کم تر از پیش بینی ها تلقی می کنند. حالا باید دید در ادامه روز و همچنین روزهای آینده کدام سناریو اتفاق خواهد افتاد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه