پیش بینی قیمت دلار اول اسفند؛ بازی تکراری دلار برای نزول؟

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز اولین روز هفته را نزولی آغاز کرد. به این ترتیب امروز دلار آزاد معاملات را در کف کانال و با قیمت ۲۶هزار و ۱۵۰تومان آغاز کرد اما در ادامه معاملات، اندکی افزایش یافت و در این ساعت از معاملات قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۶هزار و ۲۵۰تومان رسیده است. 

 

نمودار1

نگاهی به روند یک هفته گذشته دلار در بازار آزاد حاکی از آن است که روند نزولی دلار از اواسط هفته تشدید شده است و از ۲۷هزار و ۳۶۰ تومان در روز دوشنبه به ۲۶هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است. نمودار زیر روند دلار در یک هفته گذشته را نشان می دهد:

 

نمودار2

 
 

نگاهی به رفتار دلار در چند وقت گذشته، رفت و برگشت ها دلار میان کف و سقف کانالهای قیمتی و نوسان اندک در کف کانال در نهایت به شکست کف حمایتی و کاهش به کانال قیمتی پایین تر انجامیده است.

دلار هرات نیز نسبت به صبح اندکی افزایش یافت و در قیمت ۲۵هزار و ۷۶۰تومان معامله می‌شود.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را امروز عصر نسبت به معاملات صبح ۵۰تومان کاهش داده است. به این ترتیب دلار در صرافی‌ها ۲۴هزار و ۶۷۵تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۹۵۸تومان برای فروش قیمت زده است.

نمودار3

 در آخرین معاملات هفته گذشته، دلار با قیمت ۲۵هزار و ۳۲۸تومان برای فروش قیمت خورده بود.

نمودار4

یورو نیز در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۴۴۶تومان برای خرید ۲۸هزار و ۷۹۹تومان برای فروش قیمت زده است که نسبت به صبح کاهش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد. همچنین در روز چهارشنبه، یورو در صرافی‌ها با قیمت ۲۸هزار و ۶۶۷تومان برای خرید و ۲۹هزار و ۱۲تومان برای فروش معامله می‌شد.

بازار ارز در شرایطی از شب گذشته در معاملات پشت خطی نزولی شد که مذاکرات این روزها کمتر در مرکز توجه دارد و آنچه اهمیت دارد بیشتر کنفرانس مونیخ است که سران طرفین مذاکرات نیز در آن حضور دارند. گفته می‌شود این کنفرانس فرصت مناسبی برای شکل‌گیری توافق نهایی است و از طرف دیگر معامله‌گران در بازار ارز تقریبا تا حد زیادی در انتظار توافق هستند و خود را برای ریزش قیمت‌ها آماده کردند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه