اگر به خواسته های مشروع تهران توجه شود می توان به توافق دست یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر امورخارجه با توجه به اینکه اولین ملاقات دو طرف بعد از انتصاب خانم بربوک به سمت وزیر امورخارجه دولت جدید آلمان بود، ضمن تبریک برای ایشان و دولت جدید آلمان آرزوی توفیق نمود.

 

وزیر امورخارجه در این ملاقات با اشاره پیشته روابط و همکاریهای که دو کشور و در برخی حوزه های مورد علاقه دوجانبه داشته اند، بر آمادگی تهران برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت مورد توافق اشاره و بر آمادگی تهران برای گسترش روابط فی ما بین در بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی علمی و همکاریهای فنی و بخش های خصوص تاکید نمود.

امیر عبداللهیان همچنین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها در وین با همتای آلمانی خود تبادل نظر نمود و با تاکید بر اینکه تهران از روز اول عزم جدی برای یک توافق خوب داشته، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد طرف های اروپایی و برجامی خطوط قرمز ایران را با دقت در نظر داشته و تلاش نمایند پس از سالها بی‌عملی، نقش موثری در تامین حقوق مشروع ایران به عنوان طرف متضرر از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا داشته باشند.

 

امیر عبداللهیان با رد برخی اظهارات در خصوص تعیین ضرب الاجل های ساختگی، تاکید کرد تهران کیفیت توافق را در کنار عنصر زمان میبیند و اگر همین‌امروز به خواسته های مشروع تهران توجه شود میتوان در وین به توافق دست یافت. وی تاکید نمود ضروری است در این گام های آخر طرف مقابل اشتباه محاسباتی نکرده و مذاکرات را به فضای رسانه ای نکشاند.

 
 

 بربوک نیز با تشکر از اظهارات وزیر امورخارجه و استقبال از گسترش همه جانبه روابط، بر عزم برلین در این خصوص تاکید نمود. 

وزیر امور خارجه آلمان با مرور پیشرفت ها در وین اظهار داشت گفتگوها در نقطه حساسی قرار دارد و لازم است همه طرف ها حداکثر تلاش خود را بنمایند تا بتوان در کوتاه ترین زمان از این مرحله عبور کرد و فصل جدیدی را گشود. وی با تاکید بر رعایت حقوق ایران خواستار تشدید فعالیت ها برای رسیدن به یک توافق خوب در وین شد.

در این‌ملاقات برخی موضوعات‌مورد علاقه و اهتمام فی ما بین از جمله مسائل منطقه ای و نیز موضوعات کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه