اونس جهانی کوتاه آمد؛ قیمت طلا و سکه کاهش یافت

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ در جریان معاملات امروز صبح، اونس جهانی که با افزایش قیمت اخیر خود بازار طلای داخل را دچار نوسان کرده بود، امروز نسبت به آخرین قیمت خود قبل از تعطیلات اندکی کاهش یافته است.در بازار ارز نیز، دلار آزاد افزایش ۴۰۰تومانی را تجربه کرده است اما در بازار داخلی طلا، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار، در ابتدای معاملات صبح، با اندکی افزایش به یک میلیون و ۱۸۲هزارتومان رسید اما در این ساعت از معاملات، با حدود ۱۰۰هزارتومان کاهش به یک میلیون و ۹۰هزارتومان رسیده است.

سکه تمام امامی نیز در قیمت ۱۲میلیون و ۷۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، کاهش حدود ۸۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. روز گذشته این سکه در قیمت ۱۲میلیون و ۱۵۲هزارتومان معامله می‌شد.

 

نیم سکه نیز با ۳۰هزارتومان کاهش در قیمت ۶میلیون و ۱۰هزارتومان معامله می‌شود. نیم سکه در معاملات عصر یکشنبه در قیمت ۶میلیون و ۸۴۰هزارتومان خرید و فروش می‌شد.

 
 

ربع سکه نیز که روز گذشته، ۳میلیون و ۸۶۰هزارتومان قیمت خورده بود امروز ۱۰هزارتومان ارزان شد و ۳میلیون و ۸۵۰هزارتومان قیمت خورده است.

هر سکه یک گرمی نیز ۴۰هزارتومان کاهش قیمت داشته و ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان قیمت خورده است.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه امروز با کاهش قیمت‌ها در بازار، اندکی کاهش یافته است. به این ترتیب حباب سکه امامی به ۲۷۷هزارتومان، نیم سکه، ۹۲۲هزارتومان، ربع سکه، ۹۰۶هزارتومان و همچنین هر سکه یک گرمی به ۸۳۷هزارتومان رسیده است.

اونس جهانی طلا که روز جمعه با افزایش بیش از ۵۰دلار، به محدوده ۱۸۶۰دلار رسیده بود، امروز پس از تعطیلات آخر هفته بازارهای جهانی، اندکی کاهش یافت و به دنبال آن قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز کاهش یافت. 

حال باید دید منازعات میان اوکراین و روسیه که اصلی‌ترین عامل نوسانات اونس جهانی بود، در روزهای آینده به کدام سو خواهد رفت و همچنین مذاکرات وین که لحظات حساسی را سپری می‌کند چه سرنوشتی را برای بازار طلای داخل رقم می‌زند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه