پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۴بهمن/ هیجان کاذب در بازار طلا

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه امروز نوسان زیادی را تجربه کرد و قیمت‌ها افزایشی بودند. محمدکشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درباره دلیل افزایش قیمت طلا و سکه گفت: تنش میان روسیه و اوکراین و همچنین افزایش نرخ تورم در آمریکا باعث شد شب گذشته قیمت اونس جهانی ۵۱دلار افزایش یابد و به بالا ۱۸۶۰دلار برسد. وی ادامه داد: در ادامه بازار طلای داخل نیز به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی و همچنین بالارفتن قیمت ارز در بازار آزاد، افزایشی شد و قیمت سکه امامی نسبت به آخرین معاملات روز ۵شنبه، ۳۰۰هزارتومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

این فعال بازار طلا درباره وضعیت معاملات در بازار طلا گفت: برخلاف هفته گذشته که چندان در بازار طلا معاملاتی صورت نمی‌گرفت، امروز تحت تاثیر افزایش قیمتی که رخ داد، بازار با یک هیجان کاذب رو به رو شد و دادوستدها افزایش یافت.

 

کشتی آرای درباره ادامه وضعیت بازار در روزهای آتی نیز خاطرنشان کرد: تا روز دوشنبه که بازارهای جهانی تعطیل است، چندان نمی‌توان با قطعیت پیش بینی ارائه داد و پس از آن باید ببینیم وضعیت اونس جهانی به چه صورت خواهد بود.

 
 

به این ترتیب و طبق اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، هر سکه امامی در این ساعت از معاملات در قیمت ۱۱میلیون و ۹۷۳هزارتومان معامله می‌شود که ۳۰۰هزارتومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد. روز پنجشنبه قیمت هر سکه امامی به ۱۱میلیون و ۶۲۱هزارتومان رسیده بود.

11

22

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان قیمت خورده است در حالی که در آخرین معاملات هفته گذشته با قیمت ۶میلیون و ۵۴۰هزارتومان معامله می‌شد.

33

همچنین هر ربع سکه با قیمت ۳میلیون و ۷۸۰هزارتومان خرید و فروش می‌شود. روز پنجنشبه این سکه، ۳میلیون و ۶۳۰هزارتومان قیمت خورده بود.

44

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۲۸۵هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۲۵هزارتومانی را نشان می‌دهد.

55

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۱۱۹هزارتومان قیمت خورده است و اونس جهانی طلا نیز با قیمت ۱۸۵۸دلار معامله می‌شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه