پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۱ بهمن / سکه ۱۱ میلیونی خریدار ندارد

اقتصادآنلاین – در معاملات صبح امروز سکه تمام، ۱۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومان قیمت خورده بود و تا عصر نیز در همین محدود معامله می‌شد؛ اما در این ساعت از معاملات با کاهش بیش از ۱۰۰ هزار تومانی، قیمت این سکه به ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کاهش یافت؛ نمودار زیر روند قیمتی سکه تمام در معاملات چهارشنبه را نشان می دهد.

نمودار1

 

به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، هر سکه امامی، ۱۱میلیون و ۵۸۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به دیروز افزایش ۵۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. همچنین قیمت سکه تمام طی یک هفته گذشته کاهش ۴۹۰ هزار تومانی معادل ۴ درصد را تجربه کرده‌است؛ چهارشنبه هفته گذشته قیمت سکه تمام برابر با ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان بود و حتی روز پنجشنبه به ۱۲ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان هم رسیده بود.

 
 

2

نیم سکه نیز امروز معاملات خود را با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آغاز کرد و هرچند در طول روز نوساناتی در حدود ۲۰ هزار تومان را هم تجربه کرد اما تا این ساعت از معاملات دوباره با همان قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود؛ نمودار زیر روند قیمتی نیم سکه در معاملات امروز را نشان می دهد:

3

هر چند قیمت نیم سکه امروز نسبت به دیروز افزایش ۲۰ هزار تومانی را تجربه کرد. اما طی یک هفته گذشته بازدهی نیم سکه منفی دو درصد بوده‌است. چهارشنبه هفته گذشته قیمت نیم سکه برابر با ۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بود که تا این ساعت از معاملات کاهش ۱۴۰ هزار تومانی را نشان می دهد؛ نمودار زیر روند قیمتی نیم سکه را طی یک هفته گذشته نشان می دهد:

4

ربع سکه نیز در این ساعت از معاملات با قیمت 3 میلیون و 630 هزار تومان معامله می شود که نسبت به صبح، کاهش 20 هزار تومانی را نشان می دهد؛ ربع سکه نیز امروز همچون سایر سکه ها روز کم نوسانی را تجربه کرد و اختلاف میان حداکثر و حداقل قیمت در معاملات امروز، 30 هزار تومان بود.

5

طی یک هفته گذشته ربع سکه ۱۷۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و از ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان در روز چهارشنبه هفته گذشته به ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در معاملات امروز رسید. نمودار زیر روند قیمتی ربع سکه را طی یک هفته گذشته نشان می دهد:

6

همچنین قیمت هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۲۶۲هزارتومان تعیین شده است که نسبت به روز گذشته، اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد. روز گذشته این سکه با قیمت ۲میلیون و ۲۵۹هزارتومان معامله می‌شد. طی یک هفته گذشته سکه یک گرمی کاهش ۱۳ هزار تومانی ( نیم درصد) را تجربه کرد و ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان به ۲میلیون و ۲۶۲ هزار تومان رسید.

7

حباب سکه چقدر است؟

حباب سکه امامی که از ابتدای هفته در محدوده قیمت ۵۰۰هزارتومان باقی مانده بود، امروز حدود ۲۰۰هزارتومان کاهش یافت و در این ساعت حباب این سکه ۳۲۷هزارتومان است. همچنین نیم سکه، ۹۲۸هزارتومان حباب دارد و ربع سکه نیز با ۸۱۶هزارتومان حباب معامله می‌شود. هر سکه یک گرمی هم در این لحظه، ۸۷۷هزارتومان حباب دارد.

کاهش حباب سکه همزمان با کاهش قیمت نشاندهنده این است که بازار خالی از خریدار است و فعالان منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند و در این قیمت ها دست به معامله نمی زنند؛ به بیان دیگر در صورت ادامه روند نزولی دلار و عدم تغییر در بازار جهانی انس طلا، انتظار کاهش بیشتر قیمت ها محتمل ترین سناریو ممکن است.صبا نوبری؛ یک روز پس از شروع مذاکرات وین، از آنجایی که اخبار خاصی از جلسات دیروز به گوش نرسید و بازار ارز هم امروز تقریبا ثبات داشت، قیمت‌های طلا و سکه هم از بازار ارز پیروی کرد و امروز نوسانات چندانی را تجربه نکرد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه