پیش بینی قیمت دلار برای ۲۰ بهمن؛ دلار در کانال ۲۵ هزار تومان؟

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ هفته جاری برای بازار ارز، هفته پر تلاطمی بود. ابتدای هفته دلار با اخبار مثبت مذاکرات ناگهان نزولی شد و با کاهش هزارتومانی تا میانه کانال ۲۶هزارتومان پایین آمد. اما در شرایطی که معامله‌گران انتظار کاهش قیمت بیشتر دلار را داشتند، سقوط این اسکناس ناگهان متوقف شد و دوباره تا کانال ۲۷هزارتومان بالا رفت. 

 

نمودار

اما امروز با شروع دور جدید مذاکرات و از آنجایی که همه انتظار دارند که این دوره دور آخر باشد و توافق حاصل شود، دلار آزاد با اندکی کاهش به محدوده قیمتی ۲۶هزار و ۳۰۰تومان رسید. در این ساعت از معاملات نیز دلار آزاد با ۱۰۰تومان افزایش نسبت به معاملات صبح، در محدوده قیمتی ۲۶هزار و ۴۰۰تومان معامله می‌شود.

 

البته برخی از سایت ها نیز قیمت دلار را در محدود ۲۵۹۸۵ تومان اعلام کرده اند؛ این تفاوت قیمت و اعلام ارقام متفاوت را می توان ناشی از نبود خریدار در بازار و کاهش سطح معاملات در نظر گرفت؛ مسئله‌ای که کاهش قیمت دلار در روزهای آینده را بیش از گذشته محتمل کرده است

 
 

نمودار2

در صرافی‌ها نیز، دلار ۲۴هزار و ۱۸۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۴۹۳تومان برای فروش قیمت خورده است. دلار در صرافی‌ها ۱۰۰تومان نسبت به صبح و ۲۰۰تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته است. روز گذشته، این اسکناس ۲۴هزار و ۳۵۹تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۵۹تومان برای فروش قیمت خورده بود.

نمودار3

یورو نیز در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۱۴۳تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۰۶تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته ۲۰۰تومان کاهش یافته است. روز گذشته یورو ۲۸هزار و ۳۵۶تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۶۳تومان برای فروش قیمت خورده بود.

اما دلار در صرافی ملی امروز صبح ۲۴۱۲۶ تومان برای خرید و ۲۴۳۶۸ تومان برای فروش اعلام شد. در آخرین نرخ ها اعلامی روز گذشته دلار در این صرافی ۲۴هزار و ۴۴۸تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۰۵تومان برای خرید قیمت خورده است؛ به بیان دیگر دلار امروز کاهش بیش از ۳۰۰ تومانی را نشان می دهد.

نمودار4

یورو نیز امروز در صرافی ملی ۲۷۹۳۲ تومان برای خرید و ۲۸۲۱۳ تومان برای فروش گذشته شد که نسبت به روز گذشته تغییری نشان نمی دهد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه