حواشی سفر رییسی به مسکو همچنان بی پاسخ!

اقتصادآنلاین-موسی حسن‌وند؛ نکته جالب دیدار جدید پوتین با رییس‌جمهور آرژانتین این بود که نه تنها فاصله‌ای وجود نداشت، بلکه آنها یکدیگر را به آغوش هم گرفتند. تصاویری که پرسش های زیادی از این دست ایجاد می کند که پس چرا رییس جمهور روسیه، نه تنها حاضر به دست دادن نشد، بلکه حتی نشان داد که تمایلی برای ایستادن نزدیک رییس جمهور ایران را هم ندارد و به سرعت پشت صندلی خود رفت. البته در فضای مجازی نکات دیگری هم مطرح شده است. از جمله یکی از روزنامه‌نگاران حامی دولت نوشت: «پروتکل‌های کرملین برای مقاماتی که واکسن روسی تزریق کرده باشند متفاوت است، رییس‌جمهور آرژانتین واکسن اسپوتنیک زده و پیش از سفر نیز در قرنطینه بوده. ضمنا با توجه به اینکه قبلا و بعد از تزریق واکسن نیز تست او مثبت شده بود، دوباره تست داده. رییسی نه تست داد و نه به قرنطینه رفت.» البته کاربران دیگر برای صحت این ادعا به سراغ سایت ریاست جمهوری آرژانتین رفته‌‎اند و مرور فعالیت‌های چند روز اخیر آقای رییس جمهور نشان می دهد قرنطینه ای در کار نبوده است. 

البته از رییس جمهور آرژانتین هم که بگذریم، آقای پوتین امروز (جمعه) به همراه وزیر خارجه و انرژی و رییس "روس نفت" به چین سفر کرد تا در حاشیه افتتاحیه المپیک زمستانی، برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا با رییس‌جمهور چین، «شی جین پینگ» دیدار کند. اتفاقی که نیم قرن پس از دیدار تاریخی مائو و نیکسون، می تواند هندسه قدرت در جهان را مجددا تغییر دهد. در حالی که آمریکا این بازی ها را تحریم کرده و بیش از پیش به دو قطبی دامن زده است. 

 

حالا باید منتظر تصاویر دیدار روسای جمهور چین و روسیه باشیم. تصاویری که احتمالا باز پروتکل‌های عجیب کرملین در دیدار رییسی-پوتین را به ورطه شبکه های اجتماعی خواهد کشاند. به راستی حالا پس از دو هفته از سفر رییس جمهور کشورمان و انتشار تصاویر غیرقابل انکار (از مراسم استقبال تا ترجمه در خدمت شما هستم و دویدن مسئول تشریفات در خیابان) گذشته، چرا مسئولان قوه مجریه همچنان از هرگونه توضیحی در مورد این خبر خودداری می کنند؟ آیا زمان آن نرسیده که دلایل این سفر، جزئیات و دستاوردهای آن برای عموم مردم و رسانه‌ها تشریح شود؟ هر چند با توجه به موارد مشابه (مانند سفر سال گذشته قالیباف به مسکو) به نظر نمی‌رسد در نهایت توضیحات دندانگیری نصیب مردم شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه