پیش بینی قیمت طلا و سکه / بازار چشم انتظار دلار؟

 

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر بالارفتن قیمت اونس جهانی طلا، اندکی افزایشی بود اما تغییرات چشمگیری را تجربه نکرد.به این ترتیب، هر سکه امامی با ۵۰هزارتومان افزایش نسبت به صبح در محدوده قیمت ۱۲میلیون و ۱۵۰هزارتومان معامله می‌شود. صبح امروز قیمت سکه تمام ۱۲میلیون و ۱۰۰هزارتومان بود و روز گذشته نیز سکه تمام ۱۲میلیون تومان قیمت خورده بود.

نیم سکه نیز که صبح حدود ۳۰هزارتومان افزایش یافته و به قیمت ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان رسیده بود در معاملات عصر اندکی کاهش یافت و به قیمت ۶میلیون و ۷۶۰هزارتومان رسیده است. در آخرین معلات روز گذشته، این سکه، ۶میلیون و ۷۵۰هزارتومان بود.

 

ربع سکه نیز نسبت به صبح حدود ۱۰هزارتومان کاهش قیمت را تجربه کرده است و به ۳میلیون و ۷۷۰هزارتومان رسیده است. قیمت صبح این سکه ۳میلیون و ۷۸۰هزارتومان بود که نسبت به دیروز ۱۰هزارتومان افزایش قیمت داشته است. محدوده قیمت معاملاتی سکه در روز گذشته نیز ۳میلیون و ۷۷۰هزارتومان بود.

 
 

سکه یک گرمی نیز همچنان ثابت مانده و در قیمت ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان معامله می‌شود. همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار، یک میلیون و ۲۱۵هزارتومان قیمت خورده و نسبت به صبح تغییر چندانی نداسته است.

اونس جهانی طلا نیز که اواخر هفته گذشته سقوط ۵۰دلاری را تجربه کرده بود و به زیر محدوده ۱۸۰۰دلار رسیده بود امروز اندکی افزایش یافت و در این ساعت از معاملات، در قیمت ۱۸۰۴دلار معامله می‌شود.

حباب سکه چقدر است؟

طبق اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، حباب انواع سکه نسبت به دیروز و همچنین معاملات صبح اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب حباب سکه امامی به ۴۸۰هزارتومان، حباب نیم سکه ۹۲۶هزارتومان، حباب ربع سکه ۸۵۰هزارتومان و حباب سکه یک گرمی، ۸۴۰هزارتومان است.

بازار سکه امروز نیز در ادامه هفته‌های گذشته تقریبا با ثبات بود و تغییرات زیادی را تجربه نکرد. تحلیلگران معتقدند دلیل اصلی ثبات بازار طلا و سکه تاثیرپذیری این بازار از قیمت ارز است که آن نیز خود از مذاکرات سیگنال می‌گیرد. تا زمانی که دلار در محدوده قیمتی فعلی و منتظر نتیجه مذاکرات باشد، قیمت طلا و سکه هم تغییر چندانی نخواهد داشت. در این بین ممکن است برخی اخبار و نوسانات قیمت ارز و همچنین قیمت اونس جهانی نوساناتی را در قیمت طلا و سکه هم ایجاد کند. اما بیش از همه، فرمان بازار طلا و ارز در اختیار قیمت دلار است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه