پیش بینی قیمت طلا و سکه؛ قفل برجام بر بازار

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در چند روز اخیر در اونس طلا در بازاهای جهانی، روند نزولی پیدا کرده و حدود ۵۰دلار کاهش داشته است،؛ دلیل آن نیز، افزایش قیمت نفت و همچنین نرخ بهره در آمریکا بوده است.وی ادامه داد: در داخل کشور، نیز این نوسانات اونس جهانی و هم چنین نرخ ارز باعث شده شاهد کاهش قیمت طلا و سکه باشیم.

نایب رییس اتحادیه طلا ادامه داد: به نظر من نوسان قیمت‌ها در همین سطح ادامه خواهد داشت؛ دلیل آن نوسانات قیمت‌های جهانی و همچنین اخبار ضدونقیضی است که از مذاکرات به گوش می‌رسد که گاهی قیمت ارز را افزایش و گاهی کاهش می‌دهد.

 

این فعال حوزه طلا و سکه افزود: درحال حاضر بازار با ثبات و همچنین رکود همراه است و فعالان دست نگاه داشتند و بنظر می‌رسد انتظار توافق را دارند.

 
 

به گفته کشتی آرای، قیمت نفت، اونس جهانی، مذاکرات و همچنین اتفاقات سیاسی در اوکراین بر قیمت طلا و سکه در داخل کشور اثرگذار است و همین موضوعات پیشبینی را مشکل می‌کند.

آخرین قیمت طلا و سکه

سکه امامی در این ساعت از معاملات با حدود ۱۰۰تومان کاهش نسبت به صبح، به قیمت ۱۲میلیون تومان رسیده است. سکه نسبت به دیروز بیش از ۱۰۰تومان کاهش داشته است و دیروز در قیمت ۱۲میلیون و ۲۰۰هزارتومان معامله می‌شد.

نیم سکه نیز با وجود افزایش قیمت در ابتدای امروز، در معاملات عصر با کاهشی که تجربه کرد به ۶میلیون و ۷۵۰هزارتومان رسید. روز گذشته نیم سکه ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان معامله شده بود.

ربع سکه نسبت به روز گذشته، کاهش ۴۰ هزار تومانی را ثبت کرد و در این ساعت از معاملات در قیمت ۳میلیون و ۷۷۰هزارتومان معامله می‌شود. روز گذشته این سکه به ۳میلیون و ۸۱۰ رسیده بود.

سکه یک گرمی هم نسبت به صبح کاهش قیمت داشته و به ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان رسیده است و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۲۱۶هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته هم این سکه در قیمت ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان معامله می‌شد و و هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۶هزارتومان قیمت خورده بود.

اونس جهانی طلا نیز نسبت به معاملات صبح و همچنین روز گذشته، با حدود ۵دلار افزایش، ۱۷۹۶دلار قیمت خورده است.

 حباب سکه چقدر است؟

بنابر اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، حباب انواع سکه نسبت به صبح کاهش یافته است. به این ترتیب حباب سکه امامی ۳۷۶هزارتومان، هزارتومان، نیم سکه ۸۹۳هزارتومان و ربع سکه ۸۳۹هزارتومان است. همچنین هر سکه یک گرمی، ۸۳۱هزارتومان حباب دارد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه