پیش بینی بازار طلا در ۲۰۲۲

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، طلا در روزهای معاملاتی پایان سال چندبار موفق به شکست مقاومت حیاتی ۱۸۰۰ دلار شده هرچند مدت زیادی بالای آن دوام نیاورده است، اما شکست‌های متعدد راه طلا را برای تثبیت قیمت بالای این محدوده باز کرده است. طلا در ساعت ۱۵ روز جمعه به وقت تهران در قیمت ۱۸۱۹ دلار درحال معامله بود. اما بانک JP Morgan چندان به ادامه این مسیر صعودی امیدوار نیست اما درخصوص بازارهای دیگر نظر متفاوتی دارد.

اقدامات فدرال رزرو؛ خطری بزرگ

شرایط اقتصادی سال آینده بیش از پیش مبهم و مه‌آلود شده است. از طرفی دولت‌ها به خصوص دولت آمریکا سیاست‌های ضدتورمی در پیش گرفته و در تلاشند تا از آسیب‌های کمک‌های مالی در طی زمان شیوع ویروس کرونا بکاهند. در طرف دیگر آمارها نشان از تورم افسار‌گسیخته دارند و شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا نیز اقتصاد کشورها و به‌طور کلی اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

حال با توجه به شرایط اخیر، بانک جی‌پی‌مورگان در آخرین به‌روز‌رسانی خود از شرایط اقتصادی سال ۲۰۲۲ اظهار کرده که طلا نمی‌تواند در برابر سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها به خصوص دولت‌ آمریکا ایستادگی کند و این موضوع باعث ریزش قیمت طلا خواهد شد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه