آینده مبهم پیش روی بازار طلا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، طلا یکی از بهترین پاسخ‌ها را در این میان ارائه داشت و با رشد ۴۰ دلاری از روز چهارشنبه، همه معامله‌گران را شگفت‌زده کرد. درحال حاضر طلا با مقاومت ۱۸۰۰ دلار درگیر است. این درحالی است که طلا در محدوده ساعت ۱۵ روز شنبه تا ۱۸۱۴ دلار نیز بالا رفته بود، اما نتوانست خود را بالای مقاومت ۱۸۰۰ دلار حفظ کند و در زمان نگارش این متن یعنی ساعت ۱۶ روز شنبه، حوالی ۱۷۹۰ دلار درحال معامله بود.

آینده طلا در ابهام 

با توجه به اینکه طلا توانسته در این هفته از محدوده ۱۸۰۰ دلار عبور کند، رفتار قیمتی آن در ادامه این هفته می‌تواند سیگنال‌های مهمی را به بازار ارسال کند و انتظارات معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را در سرا‌سر جهان نسبت به تصمیمات فدرال رزرو و نشست بانک‌های اروپا مشخص کند.

طلا پس از آنکه مشخص شد برنامه خرید اوراق فدرال رزرو با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد و سه دوره افزایش نرخ بهره در سال آینده وجود خواهد داشت، رشد خوبی داشت. حال بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند که تاثیر اخبار مخابره شده در روز چهارشنبه اکنون بر قیمت طلا گذاشته شده و از اینجا به بعد عوامل دیگری بر قیمت موثر خواهند بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه