ایران برای ارتقاء روابط با ساحل عاج اعلام آمادگی کرد

به گزاروزیر امور خارجه ایران در این نشست با بیان اینکه اسناد زیادی میان دو کشور به امضا رسیده اما این اسناد نیازمند پیگیری است، روابط با ساحل عاج را حائز اهمیت خواند و به باز و فعال بودن سفارت جمهوری اسلامی در این کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی جهت ارتقاء روابط با ساحل عاج، به روابط تجاری رو به رشد دو کشور اشاره کرده و تصریح کرد که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی، بهداشتی، کشاورزی و فناوری وجود دارد.ش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و کاندیا کامارا وزیر خارجه ساحل عاج امروز جمعه (به وقت محلی) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه دیدار و گفت‌ وگو کردند.وزیر امور خارجه ایران در این نشست از همتای خود جهت سفر به تهران دعوت کرد.

 

وزیر خارجه ساحل عاج نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام رییس‌جمهوری کشورش برای مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی، بر اراده ساحل عاج برای گسترش روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد.

کامارا روابط دو کشور را محترمانه خواند و گفت که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و ساحل عاج بدون استفاده مانده است.

وزیر خارجه ساحل عاج همچنین با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی از این کشور به ویژه در مجامع بین‌المللی، افزود: کشورش برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه صادرات کاکائو و مواد خام دیگر به ایران آمادگی دارد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه