اراده بازگشت به مذاکرت برجامی را داریم / تفاوت «به زودی» ما با غربی‌ ها زیاد است

به گامیرعبداللهیان در نیویورک گفت: به زودی یعنی به محض کامل شدن بررسی‌های ما، این اقدام را انجام خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: البته من به طرف‌های اروپایی وعده هایشان از جمله اینستکس [کانال مالی اروپا] را یادآوری می کنم که مدام می‌گفتند ظرف چند ماه آینده و به زودی انجام می‌شود.زارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برخی در ملاقات‌ها دوست دارند مدام بگویند اینکه شما می‌گویید به زودی این "به زودی" یعنی چند روز، چند هفته، چند ماه؟امیرعبداللهیان گفت: تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: ما با عربستان سعودی گفتگو‌هایی داریم که و بتوانیم جزئیاتش را اعلام کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گزارش توییتری خود با عنوان "روز دیگری در مجمع عمومی ملل متحد" نوشت: وزیر امور خارجه، امیرعبداللهیان با وزرای خارجه اندونزی، نروژ، ساحل عاج، کوبا، پرتغال، آفریقای جنوبی، فرانسه، سوئد، بلژیک، و نماینده ویژه سازمان ملل، پدرسون ملاقات کرد.

سعید خطیب زاده افزود: همچنین وزیر امور خارجه در دیدار با رسانه‌ها و اندیشکده‌های آمریکایی گفت: ایران از گفتگوی نتیجه محور استقبال می‌کند، اما بر اساس اقدام طرف مقابل عمل می کند و نه حرف و کلمات.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه