مناقشه‌ میان تهران و ریاض فاجعه‌بار خواهد بود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ عمران‌خان که برای شرکت در اجلاس شانگهای به تاجیکستان سفر کرده‌ بود، از افزایش قیمت نفت به‌عنوان یک پیامد این درگیری نام برد و گفت درگیری بین این دو کشور برای پاکستان «فاجعه» خواهد بود.

نخست‌وزیر پاکستان که کشورش در دوره‌ای میانجی‌گریبر اساس مصاحبه‌ای که روز شنبه در وب‌سایت راشاتودی منتشر شد، عمران‌‌ خان، عربستان سعودی را نزدیک‌ترین متحد و دوست قدیمی اسلام‌آباد خواند و گفت ریاض دوستی است که در گذشته در زمان نیاز، به پاکستان بارها کمک کرده است. از این‌رو اسلام‌آباد صادقانه به دنبال تفاهم میان ایران و عربستان است. نخست‌وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از درگیری احتمالی میان ایران و عربستان سعودی افزود: «چنین مناقشه‌ای نه تنها برای پاکستان، بلکه برای کشورهای در حال توسعه فاجعه‌بار خواهد بود، زیرا هر گونه درگیری بین این دو کشور بزرگ بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.»

نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ سوالی در ارتباط با روابط پاکستان با کشورهای عربی و میانجی‌گری اسلام‌آباد میان تهران و ریاض گفت: «ایران همسایه ماست و با همسایه باید همزیستی کرد. هر چه روابط شما با همسایگان بهتر و تمدنی‌تر شود، این هم برای بازرگانی و هم برای تمام منطقه بهتر خواهد بود.» ناموفقی را در روابط ایران و عربستان سعودی داشت، گفت که تفاهم میان تهران و ریاض به نفع منطقه و کل جهان است و کشورش از چنین تفاهمی حمایت می‌کند، چرا که مناقشه میان این دو قدرت منطقه‌ای فاجعه‌بار خواهد بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه