دلار صعود کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روند ابتلا به کرونا در بیشتر کشورهای جهان بار دیگر اوج گرفته و شمار قربانیان به ویژه در کشورهای شرق آسیا به سطح بی سابقه ای رسیده و در آمریکا شمار مبتلایان روزانه از ۲۵ هزار نفر فرا رفته است. همزمان با بیشتر شدن شمار مبتلایان به کرونا و پیدایش انواع جهش یافته جدید، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای به کشورهای مختلف هشدار داده است که در برداشتن مقررات قرنطینه ای احتیاط بیشتری از خود به خرج دهند. واریانت دلتای ویروس کرونا اکنون به نوع غالب در اروپا و آمریکا تبدیل شده است.

وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به بالا باقی ماندن نرخ تورم در این کشور گفته نگران فشار بیش از حدی است که این تورم به خانوارهای با درآمد کم و افرادی که به دلیل کرونا با کاهش درآمد مواجه شده اند، وارد می کند. با این حال ژانت یلن با ابراز اطمینان نسبت به بازگشت تورم به محدوده هدف گفته است فکر نمی کند اقتصاد آمریکا و جهان در خطر وقوع یک بحران مالی نظیر آنچه در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رخ داد، باشد. به گفته یلن چندین ماه زمان تا عادی شدن نرخ تورم لازم است.  

روابط بین چین و آمریکا بار دیگر متشنج شده است. پس از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم شماری از شرکت های چینی به اتهام ارتباط آن ها با ارتش چین و نقض حقوق بشر خبر داد، حالا قانون گذاران آمریکایی به دنبال ممنوع اعلام شدن هرگونه تجارت شرکت های این کشور با استان سین کیانگ هستند. در طرف دیگر اما وزارت خارجه چین با تمجید از اقدام روسیه در به صفر رساندن سهم دلار از ذخایر ارزی صندوق ثروت ملی گفته است همکاری های خود با روسیه را در حوزه کاهش وابستگی به دلار افزایش خواهد داد.  

 
;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه