تا اشغالگری اسرائیل وجود دارد صلح امکان‌ پذیر نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه روز شنبه گفت تا زمانی که اشغالگری اسرائیل وجود داشته باشد، صلح و ثبات در منطقه امکان پذیر نخواهد بود.وی که این سخنان را در جریان دیدار با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح می‌کرد، افزود: «ترکیه در در قبال بی‌رحمی‌های اسرائیل در قبال فلسطین ساکت نخواهند ماند».

رییس جمهور ترکیه همچنین از روند مثبت روابط دوجانبه با فلسطینیان ابراز خرسندی کرد.روز گذشته گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را اقدامی «معادل با جنایت‌های جنگی» توصیف کرده است.

 

«مایکل لینک»، گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین از کشورها خواسته برای اسرائیل مشخص کنند که «اشغالگری غیرقانونی» این رژیم، بدون هزینه نخواهد بود.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه