در مذاکرات دقت را فدای سرعت نمی‌ کنیم / تا وقتی منافع کشور تامین نشده، مذاکره ادامه پیدا می‌ کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین روز سه‌شنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره نشست مذکور گفت: امروز دور پنجم مذاکرات ما با کمیسیون مشترک برجام که متشکل است از ایران و کشور‌های ۱+۴، شروع شد و جلسه اول کمیسیون مشترک را داشتیم. ادامه کار توسط کارگروه‌ها در هر دو حوزه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها و کارگروه سوم که مربوط به نحوه اجرای توافقات خواهد بود، ادامه پیدا خواهد کرد.

 همه طرف‌ها کماکان جدی هستند

وی افزود: همه طرف‌ها کماکان جدی هستند و با جدیت در این مذاکرات حضور پیدا کردند، خیلی از هیات‌ها امیدوار هستند که این دور بتواند دور آخر مذاکرات باشد و ما به یک جمع بندی برسیم. می‌شود چنین امیدی را داشت، ولی یک مقدار هم باید محتاط بود.

چند موضوعی که باقی‌مانده، کماکان موضوعات کلیدی هستند

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: موضوعاتی که برای نهایی شدن و تصمیم گیری باقی‌مانده، کماکان موضوعات مهمی هستند، البته تعدادشان کمتر شده و در دوره‌های گذشته در نگارش متن هم مقدار زیادی جلو رفتیم. این دور هم می‌توانیم کار را بیشتر جلو ببریم، ولی چند موضوعی که باقی‌مانده، کماکان موضوعات کلیدی هستند که درباره آن‌ها تصمیم گیری باید صورت بگیرد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه